fredag 31 juli 2009

Snart helg, men..

Igår var ingen bra dag alls. Jag mådde skit helt enkelt. Ont i huvudet, svullen av vätska i hela kroppen och var så trött, så trött. Sov nästan hela em. Fm passade på att sola. Men hade en sådan konstig känsla i kroppen så kunde inte slappna av. Men när solen sedan gick i moln, då gick jag in och lade mig och somnade tvärt. Men inget av det jag planerade att göra blev då av. Faan.

Idag mår jag bättre, fortfarande seg, men endock. Ska få besök av en gammal kompis + hennes make. Hon och jag var samtidigt i USA, arb som Au-Pair. Hon befann sig i San Fransisco och jag var och hälsade på henne en av mina sem veckor, men sedan tappade vi kontakten. Men träffade henne förra året i Storstaden efter hon faktiskt letat upp mig och skrivit ett handskrivet brev ( hur ofta händer det?), never. Då hade vi inte setts på 15 år. Otroligt. Så nu ska hon och hennes man komma och hälsa på. Trevligt. Ikväll ska vi äta thailändskt. I morgon ska vi ta en annan restaurang. Men innan det idag, ska jag äntligen klippa håret och färga. Ska bli så skönt.

Iväg för att träna, längtar. Sedan färga ögonbrynen och fransarna, som jag missade tiden på i tisdags. Attans. Men fick en ny tid idag. Tacksamt. Går på en superbra salong som heter Marielles Hud & Kosmetik, kan rekommenderas om ni har vägarna förbi.

Våran frys har pajat och vi kommer inte att få någon ny förrän nästa vecka. Det betyder att alla frysvaror fick vi stuva in hos svärmor eftersom de har en stooor frys. Men vi hade varit och storhandlat och nu har vi ingen kyckling, ingen köttfärs, ingen lax, ingen fläskfilé. Världens I-landsproblem. Men man bir totalt handfallen och vet inte vad man ska göra för mat osv. Jag blir tokig! Så får fara och köpa lite färsk mat eftersom och tillaga. Japp, får bli så =)

Ska försöka ta bilder osv så kan jag visa vad vi gjorde i helgen. Ska bli skoj. Ser så fram emot helgen. Nästa vecka far vi till stugan och bara njuter av tillvaron.

O Yes baby.

Inga kommentarer: