söndag 5 juni 2016

Åre WorkOut 2016





Var helt crazy. Förra helgen. Tränade jättemycket och slut i kroppen var bara förnamnet. Tränade tre pass fredagen, 4st på lördagen och 4 på söndagen. Sedan var man sluuuuuuuuuuuuuuuut.
Men så skönt och tack vare helgen och att det var ingen hit på buffématen som vanligt så gick jag i alla fall ner 2 kg.

Mycket spinning och några andra typ av pass som jag inte provat tidigare. Gillade att utmana mig själv och inte gå "all in" på bara spinning som jag gjorde förra året. Comfortzone som det kallas. Nä, detta år tänkte jag till lite och bokade även sådant som jag inte visste ens vad det var.
Provade ett spinningspass som heter Sprint 30 min med Jim Berg. Men helvete vad jobbigt det var. Men oj vad jag vill utbilda mig och börja köra det på gymmet där jag instruerar. Men gick före ett pass med Jessica Claren. Ångrade för en kort sekund att jag hade gjort det när jag påbörjade sprintpasset. Dock var båda så bra så OK, bara att tagga och go on. Tur att jag hade aminosyror med mig. Gjorde att jag orkade.
Fest på kvällen på lördagen och det var längesedan jag hade så otroligt roligt och fick dansa så mkt som jag gjorde den kvällen. Helt sjuktkul var det. Träffade även på Musse som var så otroligt supertrevlig och fick både bild och kram av honom.

Vi stannade en extra natt och när allting var slut och de flesta åkt hem så gick vi och bastade, bubblade och jag åkte till och med vattenrutschkana. Hur kul som helst. Gick ut och åt varsin hamburgare och tänkte att det blir en tidig kväll. Ack vad vi bedrog oss. De började spela musik och vi dansade och partade dag nr: 2. Det blev ett jädra drag där och till slut staplade vi hem.
Men något jag är glad över är att matintagen gick bra och jag hade så mkt fokus på annat att det inte var jobbigt.

Dock denna helg har det vare lite si och så tyvärr. Fredag hade vi en så kallad "YourSay" dag på jobbet. Maten var bra och kunde hålla mig till den, dock blev det inget mellanmål. Fest på kvällen men jag som hade tappat rösten körde då jag varit dålig i veckan. Som vanligt när man gör något kul så blir man sjuk på det. Slår aldrig fel.
Jag jobbade igår, så också idag på en söndag. Men måste göras och igår var jag sedan till mamma och pappa för att fira en sen morsdag. Sedan handla och när jag väl kom hem var klockan 20:10. Orka ställa sig och göra mat då. Nej, så det blev en macka med salladslök och skinka. I morse, eller i morse. Vaknade vid 11 tiden då jag inte sovit så bra några nätter då min Mr N är i Norge och fiskar. Så jag gjorde en macka igen, dock med räkor och ägg. Men smörgåsar ingår inte i kostupplägget. Så fy där. Men bara ta nya tag.

Dock när jag väl kom hem så fick jag ett ryck och började städa ur kylskåp och sedan skafferiet. Men gud vad gött det kändes efteråt.

 
Så ikväll blir det i alla fall fläskfilé med fetaostsallad och en potatis och sedan ska jag lägga mig tidigt. Imorgon nationaldag och den tänker jag inte sova bort!!!
 
På tisdag ska jag äntligen träna styrka med min bror. Han är förkyld men på bättringsväg så han tänker gymma med mig. Ser jag så fram emot.
 
Nu kör vi mot nationaldagen!
 


Inga kommentarer: