måndag 2 maj 2016

Då var det dags!

Har sedan början av Januari haft en vikttävling på jobbet. Det var jag mot 5 killar och vi hade som mål att den som vann i viktprocent vann pengarna som vi satsade.
Den som vann var min make Mr N. Han vann med 12,2%. Själv gick jag ner 7,7%. Vi höll på fram till sista Mars.

I och med det så såg jag en annons via Facebook ang att man kunde söka till Beach 2016. De tog ut 100 st av alla som sökte och i år var det över 9 000 st som hade ansökt.  Jag tänkte, varför inte jag ansöker.

Japp, jag blev utvald.

Har nu fått ett eget kostschema och styrkeövningar och hur jag ska träna som jag nu har startat. Jag är så laddad och taggad och jag känner att nu är det dags att börja om med både styrkan och matintaget. Men på ett helt annorlunda sätt än tidigare.

De är jätteseriösa. Fick svara på en massa frågor. Fick skriva hälsodeklaration och de var verkligen intresserad att jag tog detta på ett seriöst sätt. Både kostschemat och träningsschemat är utfört efter mig och i helgen så skrev Martin som är den som både skrivit hur jag ska äta och träna  och frågade hur det känns och hur jag mår osv. Känns så otroligt bra.

Så då är jag på G. 6 månader kommer jag att hålla på med detta. Men sedan är tanken att jag ska fortsätta naturligtvis på egen hand.
Gick till jobbet i morse. Solen sken och det börjar bli varmt. Så otroligt härligt.

Till lunch och mitt första mål är potatissallad med kapris, tomater, salladslök, minispenat och en dressing på olja och vinäger.
Till det tillredd kyckling i ugn.

Träningen ikväll blir IW först 45 min och sedan 30 min. Sedan går jag hem. 60 min prommis varje dag och det tänker jag inte rucka på. Skulle det vara skitväder någondag så far jag och går på gåbandet på gymmet jag instruerar för.

Kommer om ett tag visa före och efter bilder. Men inte ännu. Vill känna efter innan jag gör det. Efter sköldkörtelproblem. IVF behandlingar och tappat motivationen totalt som gjort att jag gått upp nästan 25 kg så är det nog min tur!!!!

Gått ner tack vare Itrim också. Men nu avslutar jag det och börjar kämpa med detta.

Så om du känner för det så följ min kamp mot ett starkare och hälsosammare liv!

Inga kommentarer: