tisdag 9 mars 2010

Hur länge det nu kan hålla i sig...

Har varit en tid nu efter nyår med mycket att göra på arbetet, även på fritiden. Jag tycker om att ha mkt runt omkring mig, men nu har det varit lite väl mkt. Så nu när det börjar lugna ner sig så ser man det man missat under en tid.....

  • Damm under soffan
  • Fortfarande både juldukar och julgardiner framme, dags att byta..
  • Börjar jag få gråa hår? Nej, måste vara en synvilla....
  • Massor med olika tidningar jag prenumenerar på, men inte hunnit/orkat läsa.
  • Sortera ur garderoben återigen, ett evighetsjobb. Eftersom jag hatar slänga, men MÅSTE!
  • Sortera i badrummet också skulle göra gott.
  • Börja laga mat igen och inte ta snabba beslut som gör att det blir snabbt att fixa mat, då oftast fryslådor. Däremot helgerna så har min make ordnat det hela. Mums. =)
  • Strukturera upp livet.
  • Hälsa på mina föräldrar och även min bror med familj. Saknar min söta brorsdotter.
  • Ut och fota igen, var ett tag sedan nu.
En liten lista att skriva upp och sätta upp på kylskåpet och sedan checka av allt eftersom. Bra idé!

Förra torsdagen var jag och två arbetskamrater först ut och åt på ett mysigt ställe som heter Happy India och ligger nära Maria Torget i Storstan. Litet, men maten helt gudomligt god och brödet som de har, både friterad med ost inuti och en med vitlök ovanpå. Men hallåååå, vadå vilja äta ihjäl sig.

Med våra stinna magar så gick vi vidare till Rival. Dags att se "Kvarteret Skatan". Var helt suverän föreställning och jag skrattade så tårarna rann nerför kinderna. Bra jobbat gänget. Hem till Miss Bad och sova över. Trötta men så glada så var det en bra torsdagkväll. Vi slappade lite vid köksbordet, drack thé och bara surrade. Sov gott den natten.

Helgen var jag ensam hemma efter Mr N var i Prag med arb kamrater. Skönt, men samtidigt längta efter hans kramar. När han kom hem på söndagen så kändes det så bra. Jag arb på Ö på lördagen, hemma under hela sönd. Men var man seg. Jomenvisst. Sedan pilates på söndagen. Kändes bra.

Nu en ny vecka och nya utmaningar!!!!!

Inga kommentarer: