fredag 28 mars 2008

Ok vad händer ?

Ok, nu är jag hemma efter en dag som var minst sagt hektiskt. Skall man klaga. Ja ibland måste man göra det. Även om ibland ingen lyssnar så måste man bara få skrika ut klagosången.... =( Har varit lite för mkt av den varan. Att arb "til you drop", typ. Men så är det ju i dagens samhälle.

Samtidigt som jag tycker om mitt jobb. Lär mig så otroligt mkt. Men ibland känns det bara som PUH, dax att andas.

Tänkte i min stilla iver äta sushi innan jag drattar vidare till tåget. Men hann inte. Så då blev det en kalkon smörgås på Upper Crust på Centralen. De smörgåsarna går inte av för hackor. Mkt bra.

Väl kommer till vagnen och skall sätta mig. En "finnig" tonnåring sitter på min plats. Vad skrev jag förut-andas... - Jag sitter på den platsen säger jag. Han lixom upprepar vad jag säger. Tar fram sin biljett och ser att jag faktiskt talar sanning. - Otroligt men så sant!

Sätter mig ner. Funderar i min stillhet. Antingen så dricker jag Lokan jag köpt med min supergoda macka eller så går jag till Bistron och köper mig en flaska vitt. Märker att någon tittar på mig- Upptäcker då att det är den "finniga" tonnåringens supersöta kompis. Attans attans att han är typ 20 år yngre än mig... funderar också i mitt stilla sinne. Har jag något som sticker ur näsan, eller VAD ? Efter ett tag så är jag blasé. En supersöt ung tjej kommer och då stannar världen för dessa två. Dax att gå vidare.. =o)

Vin blir det, går till Bistron. Köper en flaska. När jag går därifrån så ångrade jag mig att jag inte köpt två till. Men OK.

Äter min goda macka. Dricker mitt vin och läser NU och allt skvaller. Funderar återigen på om jag ska gå på festen hos Danne, eller om jag skall hem och bara vara.

Vad tror ni mina vänner att det blir. Ja natten är ung, men fasiken..... jag sitter här nu och skriver- det säger kanske allt ?

När skall våren komma stönar jag tyst för mig själv. Då allt blir så otroligt mkt lättare. Japp så var man tillbaka i verkligheten och dax att kanske öppna lite mer vin och faktiskt dra på festen... vem vet, jag kanske inte alls vaknar i morgon med baksmälla och orkar köra både pump och spinning. Men ju mer vin man dricker, ja ju mindre blir den verkligheten.

Klart slut för denna gång....... over and out.

Inga kommentarer: