lördag 17 september 2011

Ibland

får jag frågan, vad gör du för att förmedla en känsla till dina deltagare på dina pass? Man funderar inte ens utan hittar oftast de vanligaste svaren: Känsla, the go, osv... men efter ett tag nu så har jag funderat på det. Jag själv är så intresserad av musik. Jag har vänner som är DJ. Vad vill jag förmedla på mina klasser..... hmmmm!?
En känsla utöver det vanliga. Då menar jag både en klass som man mår bra av, sedan musiken som man bara säger WOW. Detta hör ihop.

Vad menar jag då? Jo, men jag är faktiskt så att jag vill berätta en historia i musiken, den finns, jag lägger ner tid på den. Jag tar reda på saker om personen jag kan förmedla om. Jag förmedlar kunskapen vidare. Ibland får jag jättegehör, ibland är det som jag blandar saft. Men så är det. Man måste hitta sin idé. Detta är min!

Vissa kanske bara känner att de varit med om ett vanligt pass. Men de fick faktiskt lära sig historien av musiken utan att de vetat om det! Pay it forward.

Jag försöker förmedla vem är det som framför låten och sedan (alla låtar med Enrique Iglesisas som är min bästis eller NOT! You wish! måste bara finnas med! Jag måste ta ett snack med den mannen!) jag tycker endock, du kan lyssna på en låt. Men när du lär dig musiken bakom då kan du göra din känsla i rythmen.

Så Sant

Inga kommentarer: