torsdag 9 juli 2015

40 års fest och lite annat

 

Vaxholm, vilket ställe. Jag har aldrig varit där. Men nu när jag varit så vill jag gärna åka tillbaka. Så vackert och mysigt. Vi bodde på Waxholms hotell. Mysigt och gammeldags.
Kanonväder och satt vid vattnet i 2½ timme. Drack Rosé och njöt.


Gjorde oss iordning och for 30 min från Vaxholm. Där var festen. Vi var en 40-tal och vi blev bjudna på allt möjligt i dryckesväg. Sedan var det en buffé till middag. Otrolig utsikt och trevliga människor.
Festen började 15:00, då trodde jag i alla fall att vi skulle vara nöjd vid 21:00!!! Troligt. Var på hotellet vid 01:00.
Dagen efter var ingen hitt. Gud vad jobbigt att kliva upp. Tur att jag mådde bättre efter frukostbuffén, i alla fall. Great när man bor på hotell.

Igår var vi iväg och handlade blommor till balkongen. Inväntade då vi hade planerat att inte bo hemma så mkt i sommar. Men vi ändrade oss. Så nu var det dags. Jag brukar plantera annars i början på Juni, nu är vi i början på Juli. Ja, ja, ja. Men bra blev det. Handlade en massa annat också såsom nya mattor, ny sop, mattpiska (gammeldags eller?) och lite annat smått och gott.

Matintaget har varit lite si och så, är inte nöjd med mig själv angående det,  dock inte sockret. Har varit bra enda tills igår då jag var mestadels låg. Jobbigt, men till slut fick jag bukt med det. Men blir så otroligt vimsig och trött. Men, men.

Pass ikväll, spinning. Känner mig laddad och vet redan nu att det kommer bli svettigt. Tjohejsan.

 





Inga kommentarer: