torsdag 16 juli 2015

Tjolahopp

Blev mycket nöjd över pedikyren jag var och gjorde. Målade tånaglarna röda. Funderar på denna färg tills ikväll då jag ska fixa mina andra naglar även då på Lotus. .

Igår fick jag en sommarpresent utav min make. Fick en middag på RÅ. De har som smårätter typ Tapas, men lite mer på tallriken. Så man bör beställa två maträtter eller fler.

Jag började med Sotad Carpaccio Oxe med kronärtskocka, Almnäs tegel och surdegskrutong. Så otroligt mumma.


Efter det tog jag en torskrygg med perfekt kokt äggula, pepparrot och räkor. Även den var helt ljuvlig.

 
Min make tog Högrev chili med chipotle, yougerth och foccacia. Han tyckte den var sådär, ganska kompakt.
 
 
 
Efter det tog han en havsabborre med sötpotatismos, avokado och rostad majs. Den bara smälte i mun sa han.

 

Vi delade på en griskind med soya, ingefära och rostad lök. Trodde inte riktigt på den, men smakerna var otroligt bra ihop med kinden.


Drack ett Chablis vin till det. Kompade även det bra ihop. Avslutade med en drink med passionsfrukt och chili, basen var vodka. Den var god, men lite för söt för mig.

 
 
Har varit lite för mycket av middagar och fester nu. Så blir en lugn helg med grillat och goa vänner som ska hälsa på. Har även detta generat till att jag gått upp ett helt jävla kilo. Blir så trött på mig själv. Så dags att dra åt igen och börja tänka på vad jag äter.
 
Så nu är det skärpning på den fronten. Hade Indoor Walking igår på morgonen. 06:45 stod man på maskinen och satte igång. 45 min var passet. Men jag som alltid kör halv till kvart över, jag tänkte stoppa efter 30 min. Fick helt fel tidsuppfattning. Så det var tur att deltagarna såg frågande ut och sa: - Men du, är inte passet 45 min? PINSAMT, tur att de flesta brukar träna med mig och vet att jag kan vara virrig till och från. Så det var bara att köra en kvart till. Men det kändes mkt gött efteråt.
 
Idag som sagt (för åtdragningen), till lunchen blir det en chili med kycklingfärs, krossade tomater och stora vita bönor (ekologiska), mycket chili och vitlök. Gott, men jarrrrrååååååååååååååååå.
 
 
Tjohej på er. Ha det så bäst i hettan. 2 veckor kvar sedan går jag på semester.

Inga kommentarer: