tisdag 16 februari 2010

Fira... hmpfh...

Om man nu vill fira sin alla hjärtans dag. Så är det skönt att det går att fira dagen före och kan även då skriva att det var tur att just vi gjorde det.

På lördagen arbetade jag först på Ö och sålde så det stod härliga till. Sedan iväg på en sk "Lunch" efter med söta kompisen M.

När jag kom hem hade jag bara att sätta mig ner i soffan, fick zappa på alla programmen jag ville. För Mr N stod i köket och snodde ihop en Oxfilé rätt med smördeg och klyftpotatis. Så himla gott. Hittat ett mkt bra rödvin till det: Gallo, Sonoma County, 2006, Cabernet Sauvignon. Fylligt som bara den och mkt prisvärt.

På söndagen så vaknade jag med att nästan inte kunna öppna ögonen. Såg ut som "Lillen Eklund" efter en värsting match när det begav sig. Ingen rolig syn. Var som en allergireaktion.... Men då efter vad? När det väl hade börjat lagt sig så kunde man andas ut lite. Sedan samma morgon så hade jag så förbenat ont i ena sidan av nacken och en bit nedöver. Tänkte inte så mkt på det, men blev värre och värre under dagen. På kvällen kunde jag knappt röra mig utan att det gjorde så förbenat ont. Men VARFÖR? Så, blev ingen Pilates, blev inget större firande (som jag dock gjorde på lördagen, så varför gnälla?), men fick endå en supergod lunch hemma hos mamma och pappa, efter jag blivit bättre i allergireaktionen. Så man ska inte gnälla, bara lite!

Är bättre i nacken idag, men sov inge vidare under natten mot måndagen. Men har fortfarande lite värk. I morgon vankas det Storstaden igen, veckorna svischar förbi... det börjar ljusna Hurra!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: