torsdag 5 februari 2009

Man ska inte fundera

Man ska bara inse att så här är livet. Det går upp, det går ner. Man får ta sina smällar, man får ta sina törnar. Men det är väl det man ska lära sig utav. Livet är då fasiken ingen dans på rosor. Det är bara att inse det.

Man hoppas att en vacker dag så känns allt mkt bättre och hoppas man inser att man gick igenom skitperioden med sinnet i behåll.

För kommer man dit så skall man sträcka på sig och säga - Det var tufft, det var skitjobbigt. Jag slet mitt hår, jag har inga tårar eller naglar kvar. Men OK, nu kan jag gå vidare. Watch out world, i´m on my way. Sedan om du ler samtidigt, ja då kommer du förhoppningsvis i alla fall göra både dig och någon annan lite gladare. Orkar du inte le, fine. Men annars kanske du i alla fall slutar att slita ditt hår.

Tro mig, jag har lärt mig den hårda vägen. Så tro inte att jag inte har fått prova på. Å nej, men jag vet att jag inte är ensam. Jag vet att det kommer troligtvis att komma fler perioder i livet. För det är så det är med livet!

Inga kommentarer: