måndag 28 september 2009

Far och flyger

Är i Storstaden för att i morgon åka till Växjö på utbildning. Men snart är det klart. Med fara och flyga. Bara som vanligt Ons-Fre. Ibland lite mer fara och ibland lite mindre. Blir nog bra det här.

Lördagen var det tänkt jag skulle ha spinning, men vaknade med en superkraftig insulinkänning. När jag väl kom till sans, så ringde jag. 15 min innan passet började. Svisch D sa att Tjejen A kunde påbörja passet tills jag kom. Jag är en optimist och tror att jag klarar allt. Var bara att ringa 5 min senare och säga att det gick inte. Var fortfarande låg i blodsockret. Supersnälla Tjejen A tog hela passet. Jag sms:ade och tackade så mkt. Jättesnällt. Usch, fick jättedåligt samvete. Även om det inte går att förutse. Men endå. Hemma nästan hela dagen. Fick huvudvärk efter. Men for iväg för att handla middag till kvällen. Mor och far kom förbi för att fira min födelsedag. Mysigt. Fikade lite också. När de for så tog jag på mig skorna och begav mig till mysbruttan M. Kände att jag behövde både henne och luft att andas in. Väl där fick kaffe och ett glas vin. Mysigt. Var så kul att få träffa henne.

Hem och åt Tacos. Mumms. Det var supergott. Sedan satt vi och tittade på kort från resan osv.

Söndag började morgonen med att träna på mina fem låtar som jag skulle utföra på kvällen. De fem sista på Body Pump nya release 71. Men vilket pass. Jag blev så taggad. Gick även igenom Pilatespasset jag skulle ha timmen före. Fick till ett ganska bra pass tycker jag. Vissa övningar lite lättare, vissa lite svårare osv.

Brollan, med la familia kom förbi för att fika och surra. Vi fyller bara två dagar emellan så jag sa till dem innan att inte köpa något utan bara komma och fika. Men de hade endå köpt en jättefin blomma. Superfin. Så man får tacka. Efter de for så tränade jag lite till. Sedan iväg. Pilatespasset blev mkt bra. Jag kände mig lugn och avslappnad. Sedan kom Kärran för att köra med mig Pumpen. Nu med vikter så kände jag att passet är jobbigt, men otroligt bra. Jag är helsåld faktiskt. Axellåten och benlåten älskar jag. Så det ska bli trevliga 3 mån att köra detta nu =) I LIKE IT! Synd att det endå kommer surt efter. Träningsvärk, men. That´s life.

Sitter nu och lyssnar på bra musik och läser. Bestämde mig för att låta TV:n vara ikväll. Har ätit skitgod Räksallad med Avokado och nu ska jag göra en kopp grönt thé att avnjuta.

I morgon som sagt. Upp tidigt. Gå en morgonprommis. Sedan avnjuta en frulle innan det är dags att ta tåget mot..... Växjö......

It´s a deal.

Inga kommentarer: