fredag 25 september 2009

Vad var rekordet nu igen???

Kan säga att idag kändes världsrekordet på 100 m för herrarna som en pice of cake. För fy sjutton vad jag sprang.

Jag och min chef skulle med ett plan som gick 16:10 från Köpenhamn. Men vi satt i möte och kom iväg för sent, så när vi äntligen kom fram till flygplatsen så var det för sent att få boardingkortet osv. Dags att beställa ny resa. Den gick 17:25. Jag hade en tågbiljett sedan från Arlanda som tiden var 18:48 på.

Planet ska ta en timme. Visst, det gjorde det också. Men sedan rullar den ju fram mot gaten i sakta fart. 18:35 stannade den. Min chef var endå otroligt snäll och kollade om jag kunde få sitta på första raden som var ledig istället för på 16 bara för att hinna! Det fick jag. När de väl hade öppnat dörren och lagt ut rampen som man ska kliva på var klockan 18:39. Fatta att nu var tiden knapp! Mkt knapp!!

Jag rusade mot Sky City i en rasande fart. Fy fasiken vad mina taxben pinade på. Oj, oj, oj. Men kom endå lite fel. Tappade bara där nästan 1 min. Var till slut framme där man ska rusa ner. Klockan var 18:47. Min chef som tydligen hittat en mkt kortare väg men som var efter mig, var redan framme. Han hade förvarnat dem vid disken. Tjejen som satt där sa bara, rusa och du, ta hissen. Såg att en kille precis gick in, jag bara skrek - håll dörren öppen. Väl i hissen så var andningen uppe i huvudet. Jag var totalt svettig och totalt slut.

Kommer ner och ser att en av tågvärdinnorna kliver precis på. Dags att skrika igen (tur man har starka lungor) VÄNTA! Jag hann med en hårsmån. Väl på plats så svettades jag så in i h-vete att det var bara att hämta papper. Gå på toaletten och sitta där och torka av sig det värsta.

Sedan iväg. Köpte mig en liten flaska whiskey som kan nämnas jag aldrig dricker. Men nu var den så välbehövd. Drack den i två svep. Sedan kunde jag äntligen andas ut och bara finna lugnet. JAG HANN!

Visst om jag inte hunnit hade det varit hela världen. Nej, men eftersom jag inte är hemma något knappt nästa vecka heller. Så kändes det som att jag måste hem!

Nu . God Natt!

Inga kommentarer: