lördag 23 augusti 2008

Tjejklassikern

Har nu ett mål, igår pratade jag och bästis L om att vi vill göra tjejklassikern. Jag är så inne på det nu. Då har man även ett mål att träna mot. Hon och jag ska nu spinna vidare på den idén.

Tjejklassikern består av:

Tjejvasan - 30 km skidor. Detta är nog den enda saken jag inte vill göra. Hatar åka längdskidor, men måste man ja så måste man !







Tjejvättern - 90 km cykel. Gillar att cykla. Så det det skall nog gå bra.








Vansbro
Tjejsim - 1 km långt.
Har
simtävlat en gång i tiden, så crawla, inga problem. Eller som lilltjejen M sa, om man inte kan crawla då får man väl simma ryggsim ?!





Lidinglöloppet - 10 km - Jag som får problem med vaderna, men med rätt skor så skall väl det också gå. Kosta vad det kosta vill.






Då kan man börja med tjejklassikern. Träna på sen efter det i två år och sedan göra den vanliga klassikern. Ingen dum idé tycker jag dårå.
Då är frågan hur man skall lägga upp träningen. Hmm, får nog ta och googla och se hur andra gjort för att träna och komma igång och hur de äter och snart så blir jag väl en fanatisk träningsstress människa som lever, andas och blir helt inne i sin träning. Men då är det bra att man är två så vi kan peppa varandra, träna tillsammans och ruska om varandra om man blir en träningsvadgodstörmigej människa. Det kommer nog att behövas, om jag känner mig själv rätt !
Känns bra nu. Satt ett mål att sträva fram emot. Bra, mkt bra.

1 kommentar:

Helen sa...

Det finns en utmärkelse till dig att hämta i min blogg :) *kramen*