fredag 29 augusti 2008

Ytligt ??

Läste ett inlägg som jag har förskönat lite. Inlägget ligger i en blogg som jag tycker är ganska bra. I inlägget stod det:
- Hur kommer det sig att när det kommer gåendes en människa som ser ut att lukta mycket illa, ser oerhört ofräsh ut, absolut ej faller mig i smaken så håller jag för andan ....

Är detta en undermedveten instinkt ( att jag vill skydda mig från ofräscha människors lukt ) eller är jag bara oerhört ytlig vad gäller sådant ?


* Saken är den att jag är likadan. Varenda gång som jag går förbi någon som ser ut att inte lukta så värst bra, ja då håller jag andan. Ungefär som när man går förbi en stor sop container. Samma sak....

10 fall av 10 när man väl inte hunnit hållit andan, så hade man rätt, de luktar apa...... Jag är inte ytlig, men vissa saker tål jag bara inte att lukta på. Det handlar om att säkra min egen vardag och må bra !

Inga kommentarer: