onsdag 28 oktober 2009

At Last.....

Äntligen börjar min hosta att sakta, sakta återgå till att lägga sig. I alla fall på förmiddagarna. Men den har varit mkt, mkt tjurig. Lite för mkt tjurig också.

I helgen tillbringade vi den i Storstaden. Hälsade på kamrater och var ut och åt. Gick även på After Dark. Showen var mkt bra. Kan lova att Mr N var mkt skeptisk till att se dem. Men jag kan lova att han var den som skrattade mest. Även när ingen annan skrattade. Före var vi och åt i Gamla stan på ett ställe som heter JT. Superbra service och maten var en fröjd att äta. Kan verkligen rekommenderas. Tänkte nu också lägga ut bilder jag tagit med mobilen. Men som jag talat om tidigare, så går den på sparlåga. Kan inte få ut en enda bild ur den. Så skit också.

Hann även på att träffa söta svägerskan som pluggar juridik i Storstaden. Var ett tag sedan, så det var mysigt att vi hann med det.

Då när vi skulle hem på söndagen. Men kan det bli mer pinsamt?

Kom upp lite för sent. Tidsoptimisten jag som alltid. När vi hade fått allting nerpackat och kollat att allting verkligen var med, så var vi redan sen till att ta tåget. På med sjumila stövlarna. Vi småsprang och svettades, svettades och svettades. Mycket packning. När vi kommer fram, så ser jag att vårat tåg skulle gå från spår 6. Kommer fram, typ 3 min innan tåget ska gå. Pustar och tittar upp. Men hallå, vad är detta. Det står helt fel på tåget - Falun? What, åt helt jäkla fel håll. Tillbaka till tavlan, står fortfarande spår 6. Mr N går in på tåget och hittar en restaurangvagn som är låst. Men ser en man som håller på att plocka där inne. Han knackar på. Ingen gör en uns av att vilja öppna. Han knackar igen. Ingen som bryr sig. Till slut sparkar han hårt i dörren. Då äntligen kommer de två stycken herrar. De undrade nog vilken iddi som sparkade på dörren...

- Vart ska detta tåg? säger Mr N

- Till Falun, som det står på skylten. Svarar ena herren.

- Jamen, det står på tavlan att det är tåget mot ......... som ska gå härifrån. Säger Mr N.

- Ja, säger ena herren igen, men klockan 10:30 ska det tåget gå, eller hur? Nu är klockan 09:30.

Mr N bara stirrar på honom. Sedan utan att tänka kramar Mr N om honom och säger: - Tack, tack så mycket. Vi trodde vi missat tåget.

- Ja, säger ena herren. Ni missade att ställa tillbaka klockan?! Eller hur............

Och det var precis vad vi hade gjort. Pinsamt, men sant. Så istället för att vara för sent ute, var vi så mkt för tidigt ute. När har det hänt mig? En mkt konstig känsla... men vi satte oss ner och gapskrattade. Kunde inte göra annat.

Igår var jag ledig och idag. Igår spinning som var superskönt att äntligen köra. Var en del folk med också. Körde Pilates och Pump i söndags. Men efter det passet mådde jag piss. Inge kul alls. Tog ut mig lite för mkt. Så nu får ta det lite lugnare när jag tränar tills kroppen är på G igen.

Ida klippning och färgning. Hon passade även på att locka mitt hår. Brukar inte se ut så här, men ok för en dag dårå. Lite annorlunda Smileme.


Ikväll iväg och äta lite middag, sedan se The M Jackson filmen. Vi ska gå med ett annat par. Hoppas den är bra. Jag följer med Mr N eftersom han ville det. Vad gör man inte. Han följde med oss på After Dark, då följer jag med på detta. Så é det bara.

Underbar dag. Bege mig nu på Helex. Köra lite lätt styrka och ta en prommis i det fina vädret. Man ska ta me tusan passa på =)

Have a greate day!

2 kommentarer:

Linda sa...

Jaa jättefint jue ;)

Trevlig helg!!! *kramis*

Unknown sa...

Vad gullig du är. Tack. Det samma. Trevlig helg tjejen. Hoppas snart lillfisen kommer fram.

Kram.