torsdag 8 oktober 2009

I.K.E.A

Japp, igår följde jag med en kompis till IKEA i Barkaby. Tar tid att åka dit. Vi sprang som tättingar omkring och letade grejer och hon skulle ha matta, skohylla, TV-bord, galgar, stekpanna , spegel osv... vi var där 1½ timme. Hon fixade sedan hemkörning. klockan var då 20:16. Sedan att åka buss därifrån för att ta sig hem tog ju också sin lilla tid. 21:40 var vi hemma hos henne. Jag var så trött så jag orkade knappt borsta tänderna.

Ikväll kunde hon inte vara hemma när de kom med sakerna. Så jag ställde upp. Kan säga att det gjorde inget. Killen som körde ut var supersöt och otroligt trevlig. Så det gjorde inget som sagt. Man får titta, ja det får man. Sedan att man själv blir superövertrevlig är den annan sak.

En annan lustig sak var att jag åt laxsallad till lunch. Tänkte i mitt eget sinne då när vi skulle äta på IKEA att då ska jag inte ta lax. Men tro när jag sitter och äter utan att jag ens tänkte på det. What - jomenvisst. Lax återigen. Hur gick detta till????? På IKEA i Barkarby kan du även köpa vin. Vore något det hemmavid! Som att...... nu var det typ 8 mån sedan jag var där, så vem vet?

Idag hostade jag nästan lungorna ur mig och nu är det ingen barnlek. Snart måste jag ev. söka hjälp. För nu börjar det bli jobbigt. Usch. Ska nu dricka lite varmt thé och lägga mig för att sova.

VÄLBEHÖVLIGT!

Inga kommentarer: