fredag 29 januari 2010

Jag är inte Bitter, men

en smula fundersam. Analysen av detta skulle vara rolig att få läsa. Eller kanske inte?! Varje år, varenda jäkla år är det samma visa. Det börjar snöa och hela Sverige stannar av. Kan helt ärligt säga att hade tåget körts på kol som tidigare, då hade vi aldrig varit i denna underbara "gå snabbare teknik värld". Då hade vi inte haft dessa störningar i trafiken, inte lika mycket i alla fall.
Visst, tåget hade gått så mkt långsammare, men hellre det än att sitta och vänta på VAD? För precis så kändes det...

Mitt tåg skulle gå kl: 18:30, efter många framflyttningar av tiden, så äntligen fick vi en tid: 22:00, sedan helt plötsligt 21:30. Men den kom iväg 21:50. Man blir så nöjd och lyckligt sammanbiten.

De skyller på vädret. Ja, det har ju aldrig snöat i detta land förut. Nej, så detta var verkligen en överraskning Jag är lika förvånad jag! Men som sagt, Jag är inte bitter!

Inga kommentarer: