lördag 2 januari 2010

Mysigt nytt år

Påbörjade innan nya året att mysa. Åka och ha ett pass på 90 min. Men hey vad jag kom igång. Först trött, men kom in i andra andningen och hey....

Kom hem och la mig en stund och det behövdes. Gjorde mig i ordning och vi hade bord kl: 19:30. Sharp var vi och åt en helt sagolik meny.

Amuse:
Ankleverparfait

Förätt:
Vichysoisse med pilgrimsmussla & hummer

Relev:
Tomatgranite med skum på selleri & vodka

Varmrätt:
Kalvfilé med hummer, sparris, dragonpotatispuré, kalvsky & tryffelsnö

Dessert:
3 x brulé
Citron, lakrits & hallon på vaniljpannacotta

Ja, som ni ser nedanför. Menyn var så god och måste säga. Har aldrig ätit ute förut, måste säga detta var verkligen Grrrrrr.




Min Mr N. Jajamensan. Man kan vara stolt över vissa saker. Jag är stolt över min man . Så In I H-vete! Vi hade så mysigt. I Sju år har vi sagt att vi ska vara ensam på nyår. Har aldrig hänt. Men detta år var det första och det var underbart. Göra om nästa år. Med mina föräldrar tyckte Mr N och min bror med familj. Tja, blir då inte ensam nej! BUT. Om inte Jul så i alla fall Nyår skulle vara mysigt.

Han älskar mig precis som jag är och bara det gör att jag älskar honom.

Skulle fika med Vera idag, men blir i morgon och det ser jag fram emot! Jajamensan!

Inga kommentarer: