tisdag 30 juni 2015

Att vara

diabetiker är inte lätt. Fått en ny pump med en glukosmätare som mäter blodsockret hela tiden. Fått höra av vänner som har barn som går igenom samma sak. Den piper på natten. Om den gör. Från första början lät den hela tiden. Låg högt och vad jag än gjorde så var det högt. Kroppen sa ifrån! Nu när jag bytt nål är den lite lugnare... Jag tar ett steg i taget. Men det gör att jag inte sover ordentligt. Från början fick jag hela tiden höga värden. Sprutade ner mig med pennan så jag inte fick ketoner (syra i blodet). Nu äntligen då jag bytt nål mår bättre och så även blodsockret.

Matintag för nu, njaaa. Vi har förlorat en katt. Då är det viktigaste att få njuta med den som är kvar. Hon är inne på sitt tredje år. Men annars är vi ledsen. U.S.C.H!

Inga kommentarer: