fredag 26 juni 2015

Livet i sin helhet.

Midsommaren var helt underbar. Mycket sol, dock med regnskurar emellanåt. Inte blev det bättre av att de man pratade med hemmavid berättade att solen sken hela tiden. Inte där jag befann mig tyvärr.
Men gick bra endå. Mycket skratt, egen komponerad midsommarstång som jag blev mycket imponerad av.



Tyvärr dåligt med prommisar. Matintaget måste jag endå säga att det kändes bra. Tyvärr lite för mkt av den andra varan. Vin. Blev nog under hela helgen ett glas för mycket och då tänkte jag inte på alkoholintaget, det tog jag det ganska lugnt med. Men däremot kalorimässigt. Men efter vi kom hem så var det bara på´t igen och istället för att ge mig själv moralpredikan så ser jag framåt. Nya tag och nya möjligheter.

Midsommardagen så var det strålande sol, tills helt plötsligt när jag satt ute och läste så kände jag en droppe. På mindre än 1 minut och efter jag skyndsamt med bra hjälp fick undan kuddarna på utealtanen utan tak så forsade stora droppar ner. Var ingen hejd. Var längesedan jag i real time sett sådant regn. Inte i Sverige i alla fall. Var helt otroligt.

Maten blev: Gubbröra, grillat kött + kyckling + korv, egenkomponerad hårdbröd som var så jädrans gott, potatis, sallad med granatäpplen, kålsallad, pasta med sås och tomater, detta var dock under tre dagar. När vi kom hem blev det något enkelt såsom ....... kycklingburgare. Dock tog jag bort brödet. Men det var det enda jag gav mig själv bannor för.

Vi som har katt tog med oss dem och det funkade jättebra. Den ena är en hankatt och lite över ett år och jag hade värsta farhågorna om hur det skulle gå. Inga problem. De var jätteduktig och jättemysig. Jag + Mr N (maken) blev mycket imponerad av dem.


Påbörjade detta inlägg i början på veckan, så: Vägde mig igår torsdag för att se om jag hade stått still eller gått ner. Blev jätteförvånad. Gått ner -1,1 kg. Kanske kommer nästa vecka istället. Men blev glad att det var neråt än uppåt.

Japp, så ligger landet just nu! Ikväll AW med en kompis från förr som jag inte träffat på mycket länge. Lovar, jag kommer ta det lugnt! Absolut.

Inga kommentarer: