tisdag 2 juni 2015

Ont i kroppen.....

Men vilken helg, helt "Fabulous". WorkOut Åre rules.

Helt underbart crazy. tränat tills kroppen skrek "Är du inte klok jänta?", inspiration, dansat, skrattat, skrattade nästan ihjäl mig till bandet Patrics Combo på lördagskvällen, snarkat fick jag höra (som att jag gör det!!!), kan inte planera och glömde många saker hemma. Men det gick bra endå, kämpat, tjoat, druckit gott kaffe på hotellet..... Nej!

Som sagt, cyklat, SomaMove, Body Pumpat, föreläsningar dagarna i enda. Jag tänkte innan jag åkte. - Kommer jag 40+, överviktig orka? Funderingar även om jag arbetar som instruktör.

Men det gick över förväntan. Jag kämpade tills jag nästan spydde. Men det var det värt!

Bevis på att jag och Miss L var med. Jag i grönt!
 
 
 SomaMove

SomaMove
 
Hur underbart som helst och det var verkligen värt att åka dit. Har du inte varit där. Lägg både tid, pengar och energi på att åka. Vill man få en fullträff i att både träna och ha kul + att bo på hotell i Åre så varför inte?
 
Hur har det då gått matmässigt?
 
Jo, jag är faktiskt stolt över mig själv. Jag kollade igenom vad som hotellet hade att erbjuda vid frukost, lunch och middag. Tänkte handstrl för protein och knytnävestrl för kolhydrater (rotfrukter) och grönsaker i övrigt. Försökte göra det bästa av det som bjöds på och inget onödigt. Även vid frukost åt jag mestadels ägg + nötter. Det funkade. Dock att äta 4 ggr/dag som är rekommendationen funkade inte. Hann inte helt enkelt. Även om jag försökte få i mig banan osv.
Men när man tränar så intensivt så i alla fall för mig så blev jag aldrig riktigt hungrig. Så tyvärr, glömde av det ibland.
 
Nu när jag kom hem så har det dock funkat bättre. Igår åt jag en jättegod Bolognese sås gjord av Quornfärs.
 
Stekte färsen, hävde i morötter, tärnad lök, pressad vitlök, 2 msk tomatpuré, krossade tomater, chili, ½ dl vatten och rörde ihop. Till det åt jag skalad i långa slice av Zucchini och tomater. "Jättegott"
 
Hade IW pass. Men herregud vad ont jag hade i benen. Kan lova idag att det är 10 ggr värre. Men skönt att få känna att kroppen fått kämpat och svarat på det.
 
I morse gick jag till jobbet. Tog 30 min ca. Ska även gå hem. Sedan iväg och träna styrka som jag inte gjort på 3 år. HÄRLIGT.... eller not?!
 
Snart nu Lunchtime!!!!!!!!!!!! På återhörande


Inga kommentarer: