torsdag 18 juni 2015

Hektisk vecka.

Har det verkligen varit. Med mycket att göra, så bloggen fått ligga lite lågt. Men nu så snart midsommar.

Gått varje dag denna vecka och det har känts bra. Köpt lite nya kläder då jag inte unnat mig detta på ett mkt bra tag. Matintaget har varit bra och tagit med mig både frukost och lunch varje dag.
Sockret dock lite si och så tyvärr. Verkar ha en tendens att vara lite låg på morgonen även fast jag ställt ner basaldosen under natten. Hmmmm

Men får min nya pump nu nästa torsdag. Med den så medföljer en CGM = Pump med kontinuerlig glukosmätning. Man använder pumpen tillsammans med en sensor som mäter vävnadsglukos. Det analyserar pumpen och omvandlar till en trend. Pumpen visar helt enkelt åt vilket håll blodsockervärdet är på väg.

Blir så mycket lättare för både mig och min make tror jag. Han kommer även att slippa känna hela tiden att han måste hålla kollen så att jag inte dimper i blodsockret och "glömmer" kolla mitt blodsocker. Jag hoppas verkligen för det. Så får återkomma med mer info efter jag fått den.

Nu dags för midsommar och vi ska fara till makens pappa med familj. Kommer inte att frossa som brukligt är. Utan ska verkligen hålla mig till handmodellen med protein och grönsaker.

Önskar er en trevlig midsommar:

Inga kommentarer: