fredag 3 oktober 2008

Börja gå i " Gå och lägg dig i tid " terapi...

En stark fundering. Speciellt då man väl kommer i säng inte i alla fall sover utan, tittar på TV, läser en skvallertidning, tittar på TV. Kommer på att man är törstig. Springer och hämtar något att dricka. Råkar då också ta en dricka och kommer då på att fasiken, borsta tänderna igen. Springer sedan iväg då törsten inte går över för att återigen ta något att dricka och tänker till. Tar vatten. För att slippa kliva upp för att återigen borsta tänderna.

Tittar på TV. Jaha, kommer på att man är nu nödig och måste promttoa efter tre glas vatten ( man måste dricka när man står vid kranen så man slipper springa för många gånger ) och just det ja, en dricka som man tog tidigare.

Blir trött på att det bara är skit på TV, fast man har 16 kanaler..... försöker blunda och se om jag kan sova, nej går inte, läser en tidning till. Funderar på om det var smart att inte duscha på kvällen utan sparar det till morgonen efter, hmmm.

Funderar på om det kommer att vara kallt eller varmt på morgonen. Så kanske man ska ha koftan eller inte. Men är ju en bit och gå.. jag blir ju svettig. Tar med den i en kasse kanske utifall att. Ja att man fryser senare.
Bläddrar återigen igenom 16 kanaler och undrar varför man inte har 20 till eftersom det inte är något på TV:n.

Försöker känna efter om man ligger bra. Nja, känns varmt. Öppnar fönstret på glänt. Lägger sig. Går 5 min tycker nu att det börjar bli kallt. Stänger fönstret. Går 5 min till. , det är för varmt igen. Kanske liten mindre glipa så blir det inte så kallt och samtidigt ta ut filten ur garderoben så man kan lägga på sig om det nu blir kallt igen. Så man slipper kliva upp igen !!!!

Jaha, dax för toa igen. Kan ju inte somna och vara kissnödig. Nej. Då får jag ju i alla fall kliva upp om någon timme igen liksom.

Stänger av TV:n, bläddrar lite i tidningen. Tittar på klockan och inser att den faktiskt nu är över 00:00 och jag gick ju för fasiken och la mig tidigt. Hur kunde den springa iväg så där ??????

Försöker sova. Somnar till slut av total tristess.

Men attans vad jag fick igen för det i morse........................................................


2 kommentarer:

Emma sa...

Snubblade in hit och vill bara lämna lite fotspår efter mig :)

Unknown sa...

Wow vad kul, du är så välkommen Emma = ) då kan jag snubbla in på din sida också. Intressant =)