onsdag 29 oktober 2008

Livets små bekymmer...

- När tröttheten slår en i huvudet, så man håller på att somna fast man inte borde och man sitter på ett superviktigt möte och man känner att ögonen lever sitt eget liv och de som sitter brevid en börjar stöta i dig med armbågarna....

- När man är så kissnödig så man håller på att kissa på sig, men vill bara skriva klart något man håller på med, eller läsa klart något eller tala färdigt och när man väl kommer iväg, är det nästan för sent, men tidigare hade jag ju inte tid trodde man då...

- När magen börjar ljuda högt och tydligt och man fattar själv inte varför. Man är inte hungrig, man är inte nödig, man har inte nyss ätit så den måste jobba ihop det man pressade ner....

- När man försöker förklara något och man påbörjar bra, men mitt i alltihopa börjar man tänka på annat och helt plötsligt vet du inte vad du pratar om och allra minst den du pratar med som inv den viktiga poängen....

- När man skall gå hem från arbetet, men man tänker - jag ska bara.. och vips har det gått två timmar och jaha, den tiden hade man ju kunnat göra något annat roligt....

- När mobilen ringer och man har den långt ner i väskan och man vet i sitt innersta att jag kommer inte hinna få upp den innan mobilsvar tar vid, men endå försöker och håller på att tappa ur allting ur handväskan och man svettas och blir allmänt skitarg....

- När en buss kommer och du vet att om 5 min kommer ytterligare en, men du springer som du hade eld i baken och flåsar sönder busskortet innan du visar upp det för chauffören....

Frågan Lyder: Har man då problem?

Eller är det livets små bekymmer ? ........!

Inga kommentarer: