tisdag 21 oktober 2008

Pssst....

Ok skall berätta vad som hände mig i fredags på "the train". Toaletten var trasig. Ja det gick att så att säga gå på den, men vattnet liksom var i mininivå, så man fick spola den om och om igen innan man satte sig. Så jag spolade, spolade igen och till slut så, ner med byxorna och sätta sig.

Helt plötsligt öppnas dörren av en ung kille, låsningen verkade inte ha klaffat den heller. OK, vad säger man? -Upptaget du får komma tillbaka, - har du en tidning att låna ut?, - man sitter skönt här och nej jag gör inte nr 2, - jag kommer inte upp, kan du hjälpa mig? bla bla bla.

När han väl hade öppnat dörren, så funderade jag på efteråt, varför tar det ibland så lång tid att stänga dörren efter man kommit på någon? En evighet kändes det som. När jag väl var klar efter jag fått spola over and over again, så funderade jag på: - Vem skall säga f-låt, jag eller han ???????

När jag väl kom ut så stod han och tittade ner i golvet. Jag gled diskret förbi och sket i ursäkten helt ! Men ev kanske jag muntrade upp hans dag. Why not.

Lördagen iväg på först kl: 10:00 - Body Pump, sedan kl: 11:00 hade jag spinning. Ett helt nytt pass och fullsatt. Så otroligt sketaroligt var det. Tjejer som spelar basket i den höga divisionen var också med och de avslutade med en rungande applåd. Så glad man blev. Thank You.

Duschade, iväg för att träffa bästis S och fika. Började med att ta foton för mitt nya körkort. Inte helt lätt det där inte. Stirra in i kameran, sitt rakt och le. Men hallå. Hur skall man få det att se naturligt ut. Går inte. Så skyll inte på mig om det inte ser ut som jag på körkortet. Not my fault. Iväg på Wayne´s och jag tog en sallad. Kyckling med fetaost. Mumma. Efter ett tag kom också bästis L. Det var mysigt och tiden gick fort, fort.

Iväg till Helex för att söta V erbjöd sig att massera mig. Men var det skönt och gjorde det ont? Men hallå, rätt på båda-JA. Hon är bäst ! Sedan prommis hem. Trött som bara den. Men det var så otroligt rolig dag. Jag somnade stilla i soffan och vaknade till Svensson, Svensson. Det var i det beteende jag för tillfället själv var i, Svensson livet. Ja det var bara att vända sig mot sängen och sakta krypa dit. Mr N var på pokerkväll. Somnade innan jag hade hunnit släcka lyset. Kan man säga att komatröttheten slagit till? Intressant, inte ett dugg.

Söndagen blåste också förbi. Iväg till brollans sambo som fyllt år. Leka lite med sötaste lilla E och sedan iväg. ICA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! säger allt.

Hem och iväg på Pump, också otroligt mkt folk och idag var det dax för att bli utvärderad. Men lugn, det gick bra. Fick mycket bra feedback och saker jag skall tänka på. Hoppas nu att jag kommer att göra det. Man får hoppas.

Måndag och återigen iväg till Storstaden. Har bara några ord för hon som satt bakom mig i vagn 2 på tåget:- ATT NÄSTA GÅNG DU PRATAR I DIN MOBILTELEFON SÅ SKALL DU GE FASIKEN I ATT VÄCKA MIG. KAN DU INTE PRATA LÄGRE SÅ SKIT I ATT PRATA I MOBILEN BLAND FOLK. MEN DU KANSKE FÖRSÖKTE ATT FÅ ÄVEN DEM I VAGN 6 ATT HÖRA DIG, KAN SÄGA ATT DU LYCKADES NOG SKITBRA MED DET?????. Ja vad vet jag, men så skitirriterande.

I morgon Onsdag och nya utmaningar. Är man på hugget eller är man loj och intensivlös. Återstår att se. Men jag väntar i alla fall med spänning.

Inga kommentarer: