fredag 26 december 2008

Annandagen...26:e dec

Julen , suverän. Började med att åka till kyrkan. Var mkt bra. Så otroligt mysigt. Vilken kyrka.... bra att veta. Nej då. Finns många i landet =)

I alla fall efter det, hämta julklapparna som bara jag skulle få... visade sig att jag hade fel! Hur kan det komma sig. Som har varit så otroligt världens snällaste hela året. Jamen Ok fanns ju de som var mindre och kanske mer värd presenterna... OK!! Vi säger så..
God mat, mysig stämning och världens goaste tomte. Denna var den riktiga, jag lovar !

Sedan var det riktiga julklappsutdelningen. Ja och sedan, hem till svärfar och frugan. Så otroligt roligt. Mr M och hans fru och dotter kom. Världsbäst på att spela gitarr. Där ni var det Sing a longlive and kicking som det kunde bli... Vi var världsbäst. Ha ha ha ha. Vi bakade även marsipanfigurer som vi sedan la i choklad. Så himla fina, den som gjorde den finaste var svärmora: julegrisen! Innan vi doppade honom i choklad.






Juldagen var jag dålig. Man kan tro fyllesjuk, men nej. Låg så förfärligt högt i mitt blodsocker så jag kunde inte ens äta av svärmor:s M:s världens godaste lax med spagetthi. Är det någon som kan laga mat så är det hon. Men efter jag sprutat ner lite av det med insulin och sovit en stund så orkade även jag. Även om det var två timmar efter de andra. Men vad gör väl det... ? Men fråga maken hur han mådde! Wow. Wha´t I do for my people. Yeah right. Jag vet att det är bara jag som förstår det, men så är det...

julskinkan före jul...

Sedan var det dax för hockeyspel. Bara killarna fick spela. Varför då ??? Svärmor lyckades skjuta bort en puck. Bra jobbat =)




Nu hemma efter en total avslappnad helg. Behövde både jag och min make. Han laddar nu för Sverige mot Finland i Junior VM. Ja vem skall vinna? Den stora frågan... Väntar med spänning!

Så här ser en vinnare ut i alla fall. Ja då i hockeyspel. Då é man glad Tjiiiiiihhhhoooooooo.

Medans ni funderar kamrater till Mr N hur detta kunde hända så, kan ni lyssna på bra musik. Jarå-. För tyvärr vill ingen vara med på min blogg av familjemedlemmarna och nej, jag gör inte så heller.. RESPEKT! Men denna låt är så bra. "That´s not my name" med "The ting tings".... lyssna så braaaaaaa. Så det var det.

Inga kommentarer: