tisdag 30 december 2008

Vännerna från förr.

Vill bara medd att igår såg det ut som ett slagfält i hallen eftersom vi möblerade om i vårat datarum, som numer är ett TV rum. Men nu är allting undanplockat. Tog 13 timmar av den effekta tiden och 11 timmar ineffektiv tid. Men nu är det borta skräpet!

Idag var jag och Mr N nere på staden och uträttade lite ärenden. Mitt sabla bankomat kort tillika Mastercard hade återigen slutat att fungera. Fick ett nytt för sisådär 3 mån sedan. För det andra slutade också att fungera. Magnetremsan tydligen blir felande och man blir så otroligt handikappad.

In på banken, ta ut pengar den vägen. Men hur längesedan var det man gjorde det? Stenåldern typ. Beställde därmed återigen ett nytt, klagande. Jag kunde inte låta bli. Ibland har man sådana dagar. Då är man den där kunden som de pratar om sedan som en så otroligt jobbig kund, medans de himlar med ögonen. Men idag kunde jag bjuda på det. Men önskade dem trevlig nyår med ett leende. Jarå.

Köpte biljetter till Ronny Eriksson som kommer hit i Mars. Skoj, skoj. Sedan gick jag och väntade på att träffa min gamla kompis (vi är gamla polare, det är inte han som är gammal- OK?) som jag spelat teater med och saknat i massor.

Men herregud vad mkt som har hänt i våra liv sedan vi träffades sist för år och dar sedan. Det var längesedan det bara var han och jag samtalandes och vad skönt att få veta allt och även lite skvaller om andra. Mattias, det var en superduper sen lunch date. Det MÅSTE vi göra om.

Igår var bästis L här och vi gjorde klart vårat Nyårsspinningspass. 5:e året i rad som vi kör spinning på Nyår kl: 11:30 på Helex. 90 min ta me tusan ös.

Nyårsafton snart. Då kommer på kvällen Schnygg A med familjen. Kanske även Peppe. Blir middag och vid tolvslaget promenad ner till hamnen och titta på fyrverkerier. Jag och Mr N tar våran varsin cigarr som vi har som tradition att röka på Nyår. Japp! Sedan vet man inte hur länge till man orkar vara uppe. Tur man är långledig efter. Mr N sa: - Spelar ingen roll hur dåligt vi mår på Nyårsdagen. Vi skall ut och gå. Va? Men OK you know it. Jag hänger på jag. No problems.

OK. Så tills vi höres igen:


GOTT NYTT ÅR!


Ps: Grabben Sebbe kom nu ihåg skivan och den är hämtad. Så man kan andas ut! Ds.

Inga kommentarer: