onsdag 30 juli 2008

Hmmm

Om man åker tåg och sitter på tyst avdelning så säger de i högtalarna:
- På tyst avdelning så skall samtalstonen vara låg och mobilerna skall vara helt avstängda.

Då är min fråga:

* Varför springer det så många på toaletten på den tysta avdelningen. Även fast det finns i deras egen vagn. Att vänta på sin tur finns tydligen inte på tapeten. Toalettdörren måste då också slängas igen med en sådan kraft att gångjärnen nästan åker av ?
* Varför sitter det alltid en familj där runt ett av borden och pratar jättehögt och skrattar och skiter fullständigt i att folk runt omkring vill ha lugn och ro ?
* Varför finns det alltid någon som måste prata i mobiltelefonen högt så att alla hör att fasiken, han har en mobil och han kan faktiskt prata i den ?
* Varför de som kommer in på en av stationerna måste gå igenom den tysta avdelningen även om man sitter närmare dörren från andra hållet. Då också pratandes, försöka få in väskan i den redan överfulla väskförvaringsplatsen och då svärandes eftersom det inte går. Men ger de upp. Nej, nog faan ska väskan in i förvaringsdelen. Inte kolla om det finns bättre plats i den andra vagnen. Man har bestämt att den skall ligga där och då är det så....

VARFÖR ?????

Ja att sova denna dag på tåget gick då inte. Men, men. Var bara uppe från kl: 05:20 och tog en tyst avdelning pga av att jag " trodde " jag skulle få sova. Men tji fick jag alltså... men jag är inte bitter !!!!



Inga kommentarer: