onsdag 23 juli 2008

Vandringen neråt har påbörjats....

OK, nu är det fasiken i mig bara: 9 dagar kvar, sedan går jag på SEMESTER.
Ingen kan säga att jag inte längtar, för det är det enda jag har tid med nu känner jag.

Hektiska dagar, sova som en stock på nätterna. Jag skulle hellre vilja sitta i en bar faktiskt på natten i utlandet och bara njuta. dricka en Öl och Jäger så är man sedan på G.

Men när man inte får det så får man, ja precis SOVA. Men det behöver man också dårå.

Snart fyller mammsen 60 år, då åker vi iväg till Mumindalen. Muminfamiljen är ju så otroligt söta:
Eller kanske:

- Gillar som Sniff alla föremål som glittrar, eller kanske man ska vara lika vild som Lilla My.
- Kanske känna sig lite tankspridd som Hemulen.
- Vara äventyrlig som Snusmumriken ( trodde ett tag när jag var liten att han hetter Snuskmumriken, men hey inte ).
- Ha en guldring på foten som Snorkfröken och vara lika romantisk.
- Uppfinna något som Snorken, men han är ju ofast ensam, så det är ingen bra idé.
- Eller som Stinky, komma fast ingen har bett en. Vara avundsjuk på att andra som roar sig ( vet precis hur den känslan är ! ), men också att tjuvlyssna och reta polismästaren. Ska vara om jag hittar någon polismästare att reta. Tror inte att de uppskattar det hela. Men nog faan kan man göra ett försök.
- Häxan som ser otäck ut, men är en mkt harmlös gumma - OK got it!
- Alisa som deffa inte kommer att bli en Häxa utan leker med Muminfamiljen istället.
- Filifjonkan är ungefär som min familj, regler och ordning.
- Too-Ticki är den lugna. Som min Mr N. Fast Too- Ticki är ju en hon....
- Mårran som är en ensam vandrare... hmm ungefär som jag då jag går på morgonen till arb.... mkt ensam och vandrar gör jag ju....
- Hattifnattarna slutligen, de som alltid kommer i klungor. Ungefär som när man kör Body Pump, vi är ju då en klunga. Som en liten sekt kanske. Pump Sekten även kallad. Ha ha ha

Avslutningsvis, nu har den kommit in. Ostindiefarare - båten. Dundrade med kanoner gjorde de också. Häftigt som attans.
Att den kom in till vår lilla hamn vid kusten.

En sak som gör mig så frustrerad just nu är: Jag kan inte uttala " Worcestershiresås " hmmm, får träna på det. Är ju så superviktigt också.



Pöss
i ljumsken på er !!


Inga kommentarer: