tisdag 22 juli 2008

Vart tog den söta lilla Kissen vägen, ingen som vet, ingen som vet...

I Lördags arb jag på Ö och det gick väldigt bra. Inte så himla mycket denna gång att göra och visst, timmarna släpade sig fram på em. Men endå så går det bra. Bra arb kamrater gör att man trivs.

Hemmavid så har vi ju en liten kisse som är världens sötaste. Säger ju alla om sina djur. Men hon är verkligen det. Vi bor på andra våningen och hon brukar sitta på fönsterbläcket utanför fönstret ibland. Hon är så liten och nätt så det brukar inte vara någon fara.


Ja, ok morgonen efter så fanns hon inte i hela lght:en. Mr N var ute i 2½ timme och letade. Jag sa i min stilla förvirring att de brukar inte gå så långt ifrån hemmet. Men han lyssnade inte på det örat utan gick i flera timmar och letade. Men hur hade hon kommit ut? Det enda fönster som var öppet var sovrumsfönstret. Det var knappt hon kom ut med ena tassen. Så hon måste ha pressat sig ut och ev. då ramlat ner? Hmmmmmmm.
Ja ingen som vet, ingen som vet.


Vi ropade, letade. Var inne, gick ut och letade igen. Blev orolig och tänkte att har hon ramlat från 2:a våningen har hon nog slagit ihjäl sig osv.


Jag for iväg och hade Pump pass. Tänkte för mig själv, att nu har hon nog kommit hem. Men inte dårå. Jag ropade från parkeringen. Hörde att en granne sett henne kl: 07:30 på morgonen. Mr N var ute kl: 07:55 och då fanns hon inte till. Jag gick in. Helt plötsligt ropar Mr N: -Jag ser henne!
Ett litet vitt nylle lyste helt plötsligt från ett buskage på baksidan av huset vi bor i. DÄR VAR HON. Han sprang ner och ropade. Till slut kom hon. Pipandes. Hon kom in och åt, gick på lådan och dråsade omkull under sängen. Sov i flera timmar. Jag och Mr N blev mkt lugnare och livet kunde gå tillbaka till sin vardag. Puh. Inga ben brytna. Inga sår på kroppen. Hel och ren. Yes.


Vad har man nu lärt sig av detta. Att ha stenkoll hela tiden när fönstren är mer öppen än 2 cm. Kan lova att nu får hon inte sitta på fönsterbläcket utanför. Nu blir det innanför. Med myggnät för fönstren..... Japp så blir det.


Fick äntligen igårkväll surströmmingen. Men var det gott, eller var det gott. SUPERGOTT. 8st blev det och japp, mätt och mycket belåten, med världens äckligaste andedräkt. Men fasiken, det är det värt. =)

Inga kommentarer: