torsdag 25 september 2008

Man kunde ju ha hoppats.

Fick sms av bästis A. Hon hoppades att jag var i Storstaden så vi kunde träffas. Jag som då också skulle behöva det nu, när man ligger och har långtråkigt hemma. Men fick sms:a tillbaka och beklaga sorgen. Jag kan ju då inte.

Fått hostdämpande mot hostan. Cocillana heter det. Läste just en sak om denna på nätet. Där stod det:

--------------------------------------------------------
Viktigt

Eftersom medicinen innehåller etylmorfin finns det en viss risk för vanebildning om man använder medicinen i höga doser under lång tid.
Medicinen dämpar hostreflexen, vilket gör att det kan bli svårare att få upp slem. Därför bör man undvika medicinen när man har slemrik hosta.
Man bör undvika att dricka alkohol när man tar medicinen eftersom Cocillana-Etyfin i kombination med alkohol kan göra så att man får nedsatt andningsförmåga. Medicinen kan försämra reaktionsförmågan. Det bör man tänka på vid tillfällen när skärpt uppmärksamhet krävs, till exempel när man kör bil eller använder maskiner som kan vara farliga.


Biverkningar

En del personer som använder medicinen kan få biverkningar som till exempel förstoppning, illamående och kräkningar. Vissa kan få kramper i gallvägarna.
--------------------------------------------------------------------------------


Så hur bra medlet endå är, mot just rethosta. Så kan du typ dö om du dricker det. Så skall man ta sig en slurk och hålla tummarna på att det går vägen ???

Ja, trött och dåsig blir man i alla fall. Helt yr i huvudet också. Men vad gör man inte för att få sova på natten.

Passade även på när jag skulle skära i lite kyckling att skära av mitt lillfinger på hö sida. Nja, inte hela men en bit av skinnet. Så det blödde som attans och det ta me tusan slutar aldrig. , får nu i min självömkan gå och lägga mig tror jag och hoppas att i morgon blir en bättre dag ! Japp, så blir det.

Inga kommentarer: