måndag 29 september 2008

Söndagen gick helt i Birsta running.

Jag som inte är ett fan av Birsta ( eftersom det alltid kryllar av folk ) följde endå med min make för att handla. Mår mkt bättre och jag kände mig väldigt pigg, för ovanlighetens skull. Men hej vad det gick undan.

Vi började med att åka på Jysk. Handlade, matta till badrummet. Handdukar, lakan och sängkläder. Min man ville så otroligt gärna köpa ett set med Liverpool motiv. Jag fick lov att fråga varför !!! Vet att han är ett stort fan, men han får då inte ha dem i våran säng. Nix. Skulle vara om jag fick köpa " Playboy " set dårå. Men det log han inte åt. Så då blev det nej från bådas sidor. Jag ger mig inte.....

Sedan iväg på IKEA för att först äta lunch. Ugnsbakad lax med höstgrönsaker. Wow vad gott. Sedan handla en stekpanna och diskställ. Det enda vi behövde från IKEA. Men OK tittade lite på soffor också. Våran skinnsoffa är mkt sliten och det börjar bli slitrevor i skinnet. Inte snyggt och snart så är det bara ett virrvarr av revor och man ser då knappt soffan. Så det är dax att börja fundera på en ny.

Nästa Media Markt, handlade lite saker som vi verkligen behöver ( skulle tro ) !!!! Men pengarna är ju till för att användas var mottot denna dag. Kommer surt efter...

Rusta och köpa mattor till hallen eftersom våran lilla katt tycker det är vansinnigt roligt att dra trådar från mattan som låg där. Den mattan hade som man brukar säga sett sina bättre dagar. Köpte även en ny mörkare matta till vardagsrummet. Japp.

Med ett brinnande hål i plånboken så hem, dammsuga, fixa och lägga på nya mattor. Hänga upp handdukarna osv. Åhhh vad bra det blev.
Iväg och körde pass med Lena - Body Pump - istället för bästis L som nyss hemkommit från The Turkey. Välkommen hem.
Iväg efter och handlade mat på Chaow Praya River för lite Thailändskt Touch. Så otroligt gott.

Natten, gick inte att sova. Surt kommer det att komma efter. Jag är väl i koma vid 15:00-tiden. Så ser ni en förvirrad person på stan efter jobbet. Ja, då är det nog jag. Kanske man skall skriva en lapp vart man bor och telefon nummer till maken och sätta i pannan. Så kanske någon kan se till att jag hamnar hemma till slut................................

Inga kommentarer: