torsdag 11 september 2008

Nu är det så här....

Vart tog sommaren vägen ? Jag vet att årstiderna ändras hela tiden, men den bara försvann. Poff, helt borta.
Juni kom intrallandes och det kändes rätt på en gång. Vi hade en ljuv månad även fast semestern inte hade börjat. Vi kelade lite, var ute och gick tillsammans Bara var. Fikade lite också hann vi med.

Juli stormade in helt plötsligt och bara sköt Juni åt sidan. Jag blev helt paff. Lite ledsen också måste jag säga. Men OK, Juli fick vara kvar, men kändes inte lika rätt som Juni. Men vi hade också våra stunder. Även om jag tyckte Juli hade lite mera gråtstunder än Juni. Men vi fick en Gatufest ihop och hade faktiskt mycket roligt. Det var inte illa. Kände att det skall vi göra fler gånger. Även lite ute serveringar hann vi med. Dricka lite vin och vara så glad att det är ljust ute fastän klockan var ett på natten.

Sedan kom Augusti. Som jag hade sett fram emot det. Men vad blev det. Usch. Visst, vi tillbringade varje dag tillsammans på min semester. Men var Augusti en grin sill. ABSOLUT. Blev skittrött helt enkelt och ville att Augusti bara skulle försvinna.

Ja vad hände, Augusti försvann och tog sommaren med sig. Jag blir så arg. Det gick så satans fort. Jag fick ingen tid alls på mig att känna efter och få tänka om detta verkligen var rätt. Utan helt plötsligt stod jag där med September. WHAT. Hur är detta möjligt ???

Jag har provat leta. Jag har provat om jag hittar något nummer att ringa eller SMS och be om förlåtelse att jag för ett tag var lite småsur och grinig på all gråt. Massa tårar som trillade hela tiden. Tala om för sommar att jag är ledsen att Augusti fick bli så arg så att det mullrade och blixtar for överallt.

Men så är tiden. Men är det någon som hittar Sommar därute så tala om för Sommar att pallrar sig inte Sommar tillbaka hit, så ska Sommar få se på SATAN !!!

Så Rätt !

Inga kommentarer: