måndag 10 november 2008

Julbord till leda...

Vi fick alla i mitt team en uppgift att inkomma med förslag att göra och äta som julmyskväll. OK, det behövde absolut inte vara julmat, utan bara förslag på något bra ställe då typ. Jag gillar när man får själv leta och komma med förslag. Men lätt är det inte.

Mina tre förslag som jag tyckte såg OK ut kommer här ( lite tips också ifall någon har vägarna förbi och vill hitta på något att göra in "The Big Town" ) :

1. Lyxvarianten:





Skaldjursjulbordet serveras från den 27 november t.o.m. den 23 december 2008.
Pris 695 kr/person.
Vi erbjuder två sittningar de aktuella datumen:
- 1:.a sittningen kl.17.00-20.00, - 2:a sittningen kl.20.30-23.00.

2. Medelvarianten:






Julbord på Von der Lindeska Valvet. Mellan den 26:e november och den 22:a december står vårt traditionsenliga julbord uppdukat.
Kom hit och njut av alla de rätter som ska finnas på ett julbord och några till.
Två sittningar varje dag, klockan 15 och klockan 19.
Måndag - fredag 495:-, lördag - söndag 455:-, inkl välkomstglögg och kaffe.

I samband med middag på Von der Lindeska Valvet finns även möjlighet att gå på en spännande och intressant spökpromenad i Gamla stan, något vi rekommenderar varmt. Boka hos Stockholm Ghostwalk.

3. Snålvarianten:










Nu ska man inte tro att jag är så otroligt rik för att jag skrev att 395 kr är "snålvariant". Nä, absolut inte. Utan det var för att de var dessa tre jag hittade och tyckte var intressant och något måste kosta mindre, då blev det de Libanesiska Julbordet.

Men attans vad dyrt det är. Men skall man ha mys under juletid, vad göra? Hosta upp pengarna bara. Nu är det ju faktiskt fler i mitt team som har gett förslag. Så på Onsdag blir det röstning och sedan så - ja då har vi en vinnare.

Tror inte att någon av mina kommer att vinna, även om det är bra tips. Men handlar ju om kostnaden ja dårå liksom.

Förövrigt ont i munnen. Tandhyginsten var då inte snäll. Ont, ont, ont så in i h-vete gjorde det. Så nu känns det som någon har skrapat min mun innan man skall asfaltera. Tror att det är att jämföra.

Var till Marielles och provade något helt nytt, - Stay Young heter det. Så otroligt häftigt. En behandling som är mycket behaglig, avslappnande och helt smärtfri:

* Rynkorna blir mindre synbara
* Hudens kvalitet förbättras
* Grova porer blir mindre
* Slappa muskler blir spänstigare
* Huden blir starkare
* Cirkulationen ökar
* Ögonbrynen höjs
* Påsar kring ögonen minskar
* Mörka ringar kring ögonen dämpas

Dyrt, skall man göra en behandling så måste man gå 2ggr i veckan, men då erhåller du en behandling gratis. Minst 10 ggr måste man gå. Pris: 5 900 kr. För 1 gång 695 kr. Men smakar det så kostar det. Vill man vara fin osv.... Victoria Beckham använder denna metod, men så har hon pengar hon, kan man ju säga.

Men skönt och avslappnad blev man också. Jag höll på att somna flera gånger. Sedan hem, snabbäta middag för att åka och ha 50 min Pump. De fick välja vilken övning vi skulle ta bort av benlåtarna. Jag kunde ha slagit vad om 1 000 spänn på att de skulle ta bort utfallslåten. Jaråååå den blev det. I just knew it.

Ja, det knallar då på.

Inga kommentarer: