torsdag 27 november 2008

OK

Igår, typ av utbildning hela dagen på jobbet. Vi fick en övning faktiskt där vi skulle skriva något positivt om varandra i korta drag. En som skrev på min lapp skrev: Glad, kan skrika högt. Lite roligt, men tror inte att hon tycker det är positivt. Men OK, tycker hon det så får jag väl fortsätta ! Men hur högt tror jag att hon vill påpeka att jag kan skrika - lite småhögt, eller bauta, eller skall jag tolka mittemellan?

Vi gick ut och åt efter det. På ett ställe vid Fridhemsplan som heter AG. Vägg i vägg nästan med en porrfilmsklubb. Otroligt god mat. Mycket trevlig stämning och gott att dricka. Japp, det var bra. Jag gick då inte vidare vägg i vägg!


Gick till arbetet idag. När jag kom igår var det mkt snö. Idag blev det + 20 kändes det som. Var ger det för en kombination. Jo finns bara ett ord: SLASK. Men om jag var blöt om fötterna när jag kom till jobbet. Oerhört. Vätan kröp nästan upp för knäna, men jag slapp vattnet i dem... Men så otroligt rolig jag är !!!


kväll, till kompis A och äta middag. Nu var det ett tag sedan vi träffades. Trodde hon hade glömt mig. Men inte då. Ibland sörru har man tur. Nu strax hemkommen efter en otroligt mycket god middag. Jag blev helt förbluffad. Vart hittade hon denna talang. Jag har känt A i många år och aldrig varit med om att hon gjort en sådan, endå lite komplicerad middag. Som var så otroligt smaskig Japp, det var inte illa. Vi kom överens om i alla fall att gå på bio nästa vecka. Japp, Blir bra det


Nu kan jag lova att jag är trött. När jag skriver klart detta är kl: 00:12, men som hon jag bor inneboende hos sa till mig: - Du är ung. LEV. Och kan faktiskt hålla med om att kvinnan har lite rätt i det. Även om det ibland känns som det sitter långt inne. Inte att jag är ung, absolut inte, men att leva är ett oerhört jobb som man ibland inte orkar med. Men jag gör just nu som hon säger ! Man ska respektera och lyssna på de äldre.

Inga kommentarer: