onsdag 15 april 2009

Äntligen

Nu är resan beställd. Känns bra. Iväg verkar vi alltså komma. Äntligen.... så nu är det bara att vänta, vänta och vänta. Men det har ju också sin charm. Om det är någon som varit där, eller i närheten. Feel free to give proposition.

Måndagen bjöd på strålande väder. Otroligt varmt och solen sken, hela dagen. Prommis till Helex. Spinning av bara fasiken stod på schema 13:00 sharp. Trodde jag skulle sitta ensam i salen. 2 cyklar var endast tom. Så det betyder 27 glada entusiaster som var med mig. Otroligt.

Idag var det kallt. I alla fall i Norr, staden vid kusten. Där var det skitkallt. Vänta nu, skall det inte bli varmare och varmare. Nej, tydligen inte. Snart börjar det väl att snöa igen. Har hört den förut, men är så in i h-vetes tröttsam. Aprilväder.

Funderar på om man kanske nästa år skall istället för att åka på en solsemester, åka på en vintersemester. Alperna, Italien, eller varför inte, Vemdalen eller Åre ! Hmmmm, ingen dum idé. När man gillar att resa, ja då måste man komma på vad som passar både en själv och sin plånbok. Men man kan ju alltid drömma........

Har nyss tittat på Grey´s Anatomi. Sängen väntar. Tydligen har jag börjat drömma vansinnigt mkt just nu. Ibland, otäcka drömmar och ibland roliga. Alltid på morgonkvisten. Har både börjat prata och skratta i sömnen. Fattar inte varför, men så är det. Kanske man ska börja bli orolig ?

Eftersom det händer nu hela tiden och har gjort det ett tag, så kanske..... är det på G att bli fullmåne tro. För då kan jag sova lätt och drömma mkt. Men, inte är det väl på G nu heller.....?

Men i alla fall, just nu behöver jag faktiskt lite värme. Så det blir till att kolla väderprognosen stadigt nu en tid framöver. Nästa vecka blir det ju Storstaden igen. Där är det i alla fall varmare än här hemma. Men please Staden i Norr vid kusten. Ge upp kallfronterna nu och ge mig VÄRME ! Basta!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill också fara iväg snart. Nästa resa som vi skall åka på är till Kina. Men blir ju ingen solsemester precis ;o)

Kram // Hanna

Unknown sa...

Hej Hanna. Var supelängesedan jag hörde något från dig. Hur går det på arb?
Kina, intressant. Hmmmm. Kul att höra från dig.

Kram