fredag 10 april 2009

Lång Fredag, kan kanske kännas som Långfil?! Lååååång

Med den betydelsen är alltså att den kan kännas lång, men endock vara över på någon minut. Som vanligt, så säger den tjoppa och sedan är det helt plötsligt lördag.

Veckan har gått så jädrans fort. Har inte ens hunnit stanna till och fundera. Kan vara både bra och dåligt. Var äntligen på mycket, mycket, mycket, mycket länge (sa jag att det var mkt länge?) ut till Birsta City. Har inte varit där sedan de byggde om. Evigheter sedan. Japp. Visst ut till Birsta har jag varit och IKEA, men inte Birsta City. Nu var det dax. Som för alla andra tusen som verkar tänka samma tanke. Då förstod jag varför jag inte far dit så ofta. Fatta, vad mkt folk det kan vara där. Helt otroligt.

Men nu hade jag lovat kompis M att följa med. Mysigt var det. Handlade ett par jeans på Vero Moda. Så jäkla snygga. Mkt ljus och så sköna. Blir till att anv till våren. Även här var det mycket, mycket, mycket, mycket länge sedan jag köpte ett par jeans. Ja, byxor överhuvudtaget. Kan säga att det är inte min favoritsyssla. Men något måste man ju ha på nederdelen. Så vad göra? När jag nu hittade så snygga jeans, japp, då slog jag till.

Igår fyllde pappsen 68 år. Mina vänner som jag berättade det för sa att de inte kunde tro det. Han ser ut som 50 år min pappa. Han är så lik mig, eller vänta nu, jag honom... eller.... nä jag är nog mer lik mammsen jag. Så é det.
Men han är för sin ålder, mkt vältränad. Har inte så många gråa hår på huvudet. Vill även poängtera att han fick dem sent. Visst är han lite rynkig. Men inte för mkt för att vara 68 år. Stort Grattis ska han ha i alla fall. I efterskott dårå.

Idag blir det till att åka dit och äta påskmat. Några från släkten kommer också. Ska bli intressant och mysigt. Tyvärr så är fasters älskling sjuk. Så henne får jag inte träffa i em. Synd. Ville krama henne lite.

Skulle till söta miss V ikväll och mysa lite. Men nu är hon förkyld. Uscha, så det får bli en annan gång.

I morgon träning, en sväng på stan och sedan hem och ? Vad kvällen kan bjuda på???? Ja, det är det man får se. Man väntar med spänning =)

Go och glad kex........

Inga kommentarer: