fredag 24 april 2009

Kanal 5 ?????

Ok, man börjar ibland faktiskt undra. Gick i godan ro efter bion igår (japp blev bio och filmen var mkt bra), när plötsligt en kille från, ja från vart? Ovan, från sidan, från hö, från , eller? Men helt plötsligt tog han tag i mig under armen. Jag stannade och undrade stilla vad han ville. Först lite försynt. Som bara jag kan (med det menas, jag vet inte hur man är försynt). När han inte svarade utan bara stod och log, ja, då tog jag i lite mer. Lite attityd. Om man nu kan kalla att fråga på Norrländska är att ge en attityd. Men ni som känner mig vet vad jag menar.... ja, i alla fall så svarade mannen, pojken, slyngeln, söt men inte min smak killen. - Han frågade om jag ville följa med på en drink. Wha´t?

Genast började jag titta mig omkring. I mitt stilla sinne tänkte jag: - Är han full?, Vad har han sniffat? Vart är alla TV kameror? Vad ska jag göra just nu? Springa, skrika eller Le. Blev det sistnämnda Men kände en viss tvekan och bara inv. att folk skulle börja rusa fram och tjoa osv. Inget hände. Han bara stod och tittade på mig och log tillbaka. Sedan vände han och gick....

Som sagt, det blev ingen drink. Ingen vara med på "Ballar av stål" på kanal 5 heller. Lika bra det. Japp. Men kunde för mitt liv inte säga varken nej eller ja. Stum kallas det. Men Ok, trevligt att det var någon som ville fråga i alla fall.

I morgon blir det vårmässan som sagt. På kvällen på Bio med söta E, där har vi en fundering på vad vi ska se. Men har inte bestämt oss. Inv. att känna efter hur vi känner. Antingen, en drama, eller något med humor. Tja, vi får väl se. Efter det får man se, kanske vi går vidare. Tar ett glas vin och bara myser. För nu jäklar börjar det bli varmt. Våren äntligen här och ja, det känns mkt bra.

Inga kommentarer: