tisdag 28 april 2009

Ett jäkla rännande....

Men så är livet just nu. Bara att bita ihop. Men fick trevligt sällskap av en kompis faktiskt på resan till Storstaden och det var inte fy skam. Resan gick mkt, mkt fortare och det var framförallt så mkt trevligare, än att sitta själv och sega sig fram. Som det känns då man åker själv.

Rolf Lassgård var med också. Förra gången för ca två år sedan när jag gjorde samma sega resa så åkte han också. Kan nämnas att jag fick då i uppdrag av min käre make att ta en autograf. Jag fullkomligt hatar sådant. Men OK, tänkte att jag gör det. Men styrkte mig lite först med vin. Ingen bra idé. Vad är det de säger, där spriten går in, där går vettet ut. Så sant.

Jag var inte onykter, lite, lite småpåverkad kan man säga. Men attans vad jag kunde prata om orrelevanta saker. Ja, jag ska inte berätta allt jag sa, men kan nämnas att jag avslutade med att säga efter ca 10 min tuggandes utan avbrott från min sida: - , nu har jag inte tid med dig längre.... Som att det var han som störde mig. Tack och hej, sedan gick jag! Stackars man.

Idag träff med en kompis, tog en middag. Blev lax med bakad potatis. Satt ute och det var skönt.

Gick en sväng på Storstadens gator och tittade i skyltfönstren. Handlade lite på Stadium. 3st linnen. Redo för sommaren. Jepp. Tittade på väskor. Naturlisch, den som jag föll för kostade typ: 3 595 kr. Ja, dom pengarna växer ju inte på träd inte. Så, blev att titta, känna, klämma och sedan gå därifrån med en suck. Men inte slänger jag så mkt pengar på en handväska. Inte en chans. (Men om någon skulle ha lite pengar över och känner att, jomenvisst, jag köper den åt lilla mig. Ja, det är då bara att säga till!) Ja, tjena, sådant som bara händer i Fablernas värld.

Jag har förresten fått sendrag i ena skinkan och ena vaden. Så nu får jag stanna till på mina småpromenader och stretcha. Satt på ett möte förra veckan då det började och fick värsta sendraget. Fick ställa mig upp och sedan sätta mig ner på golvet och sträcka ut. Men vad fasiken...... man får be om ursäkt. Men just då när det händer har nöden ingen lag. Så ont som det gjorde så var det ett MÅSTE. Men känner att nu är det dags att boka in en massage tid. Därmed basta, som kanske förövrigt jag och Miss V ska göra nästa vecka. Var ett tag sedan nu. Kan man göra hårinpackning och dyl...

It´s a date!

Inga kommentarer: