onsdag 11 november 2009

Bara inse fakta!

Min mobiltelefon som jag skrev om för ett tag sedan, som gjorde en loop ner i toaletten på tåget. Ja, bara inse att den har inte nio liv. Jag fick ju den att fungera igen och det gör den av och till. Men den slår av sig hela tiden och en vattenskada är alltid en vattenskada. Så nu måste jag fundera på att köpa en ny. Men måste säga att det smärtar djupt. Haft den i 3½ år och det är klart den bästa mobilen jag haft. Helt suverän. Sony Ericsson W810i.

Jag vill ju också inte köpa en mobil med abonnemang utan en utan. Men det gör att det svider lite väl mkt i plånboken. De jag vill ha också är bland annat sådana som svider så in i h-vete också. Börjar förstå att jag nog kommer att få betala av den i omgångar också. Något jag inte alls gillar. Blir dyrare i längden. Visst kunde jag försöka hitta billigare, men just nu vill jag ha... får önska bidrag av tomten kanske.. hmmm


Sony Ericsson Satio, pris utan abonnemang: ca 5 300 kr
Samsung Pixon 12, pris utan abonnemang: ca 6 200 kr
Så nu får man se hur det blir. Mr P säger att min kropp behöver en "Ajfån" men håller inte just nu med. Inte idag, kanske i morgon. Kanske dags att bli vuxen och inse att allt inte går att köpa. Speciellt när man inga pengar har...OK, OK får väl titta på någon annan modell. Men, blir svårt. Fortsättning följer...... !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Har också haft den luren och den är verkligen bra. Har aldrig krånglat eller nåt. Sedan bytte jag av ngn anledning och den telefonen är inte lika bra.

MELLAN TVÅ ÖGON sa...

...svårt det där!!
Mobilen är ju som en förlängning av kroppen... den måste fan passa!!
Hade också en sån modell som du tidigare... nu har jag övergått till jobbmobil 100%... så då blev det till att välja bland några få.
Blev en Sony Ericson W715... är supernöjd med den! Framförallt har den hyfsat stor textfont.. för en annan som ser som en kratta...
OCH 8GB minneskort för min musik och böcker, böcker, böcker...
Kameran är sisådär... 3,2 Mpxl tror jag.
:-)

Unknown sa...

Mmm, svårt val kommer det att bli. Inser att jag absolut inte har råd med de jag vill ha. Så måste börja söka annat.... USCH.