lördag 21 november 2009

Lördag i ett svep

Fotoskola på morgonen, denna dag skulle vi fota bilder av varandra i solen. Inte det enklaste kan jag lova, men man lär sig otroligt mkt. Han är mycket bra läraren.

Här har jag fotat mot solen, tycker endå bilden blev bra, men visst. Kanske skulle ha höjt upp bildkvalitén något.
Inte min bil, kunde inte stå emot att ta bilden. Ska man kritisera bilden så lite mer åt hö sida med kameran så hade fotot blivit bättre.

Min lillgumma M, tycker detta foto blev mkt bra!

Innan lyslördagen hade påbörjas i staden.

På kvällen. Är jättesvårt att fota utan blixt. Rör man sig det minsta så blir bilden suddig. Som synes.
Men däremot, har du något som objektivet kan sätta skärpan mot så går det mkt lättare.

Återigen, suddig, men cool bild =)

Efter staden så var jag och hyrde tre filmer. Tänkte överraska Mr N hemma. När jag kommer hem så gissa vem som också hyrt filmer. Jo Mr N och dessutom hade vi hyrt två filmer likadana. Men är vi lika eller? Bara att åka ner och byta. De gjorde det också. Inga problem. Men helt otroligt. Ingen av oss hyr ofta filmer. Men hur troligt är det då på samma dag. Sedan säger jag efter det: Plötsligt händer det, man skulle ha köpt en trisslott. Mr N kommer då in med två st. Återigen helt otroligt. Så hör ni ett jubel i dalen. Då är det vi som vunnit på Triss =) Men hur troligt är det?

Inga kommentarer: