onsdag 26 augusti 2009

Nu jävlar blir det Chili Sin Sarne åka av

Så oooootroligt enkelt, men så gott. Egentligen ska det vara quornfärs. Men jag har ett löjligt begär till kycklingfärs. Så tar det istället. Bryner den så att den blir genomstekt.

Tar sedan i rå lök och chili som jag hackat. Steker de båda lite lätt med kycklingfärsen.

Pressar i två vitlöksklyftor. Det är de som gör det hela =)

Stora vita bönor häver jag i mot slutet och rör runt. Lite salt, peppar, chilikrydda och min absoluta favoritkrydda citronpeppar.

Slutligen krossade tomater med Basilikasmak. Lite basilikakrydda på det och Voila, Chili Sin Sarne are made.

Så i morgon är det bara att mummsa på .......! My sweet lunch.

2 kommentarer:

MELLAN TVÅ ÖGON sa...

Måste absolut testas!!!!
Mitt ena barn är veg... så jag får testa båda varianterna... hehe
Tusen tack för receptet! :-)

Unknown sa...

Prova, det är så gott. Enkelt som sjutton. Men endå så smakar det som maan stått flera timmar i köket. =)