torsdag 13 augusti 2009

Tis - Tors...

Efter arbetet i Tisdags så var jag iväg och köpte en fästingplockare. Våran katt som är inne katt, men fått varit ute när vi var i stugan. Ja hon hade fem fästingar på sig. Så nu skulle de bort. Den var superbra och vi fick bort de små suckers.

Åt middag och sen iväg för att köra spinning med tjejen A. Efter det så var det dags för oss att köra baksida ben. Jag hade mobilen med mig och började att fota. Så här kommer lite bilder:


Här är jag först och sedan Tjejen A, vi började med liggande benböj för baksidan. Började med 20 kg, bara för att känna på. Men vi bestämde att höja.
3 x 10 hade vi bestämt. Så jag höjde till 40 kg. Det var tungt. Men så skönt. De sista två av 10 reps på sista setet fick jag ta ner till 35 kg. Orkade inte. Tjejen A stannade på 30 kg, men hon har haft en skada baki därav är hon lite svagare. Men vi sporrade varandra.

Dags för utfall i Smithmaskinen. 30 kg hade vi på hela tiden. Otroligt jobbigt efter man kört spinning. Sista setet skakade bena, men fick en otrolig kontakt med både rumpa och baksida lår. Tjejen A kände på ena benet mer än andra. Men hon tyckte det kändes bra.




Dags för sittande benböj. Började med 25 kg, men höjde raskt till 40 kg. Nästa gång blir det mer... denna tycker jag är suverän att köra. Kärt besök från Umeå i gymmet. Söta lilltjejen.


Jag körde också benböj, satt inte och småfes om ni nu trodde det!!!!! =)


Jäsiken, här tar jag i.......

Onsdagen återigen iväg för att arbeta i Storstaden. Tågfärden gick ganska smärtfritt. Mycket folk i omlott där nu. Mycket, mycket folk som är överallt.
Idag efter arbetet så regnade det som spön i backen. Helt otroligt faktiskt. Och jag har träningsvärk i rumpan. Gör ont när man ska sätta sig och sedan att ställa sig upp aj, aj, aj. Men vem ska jag skylla på? Hmmmm...... I know, I know.

Tog en sväng runt stan, men efter fast jag hade paraply blivit så otroligt blöt, så gick jag till Gamla Stan och tog T-banan 1 station. Men det var det värt.
I morgon en ny strålande dag, O Yea!
Hoppas

2 kommentarer:

MELLAN TVÅ ÖGON sa...

JÖSSES... va du tränar!!!!
Man får ju kramp i vaderna bara man läser.. :-)

Unknown sa...

Hi hi hi, vad rolig du är... Nej då, det ska låta bara. Vi satt med 2,5 kg hela tiden!!!!! ;o)