fredag 14 augusti 2009

What again??

Så här är det, jag är ju gift. Men har två älskare som jag inte klarar mig utan. Speciellt inte denna sommar...

Måste bara ha dem och ibland låter jag dem vara, men när begäret kommer. Ja, då går det inte att stå emot. Går bara inte. Jag har försökt att sluta, men när man känner att kroppen skriker efter mer, vad gör man? Jo, man börjar igen. Och igen, och igen... en del säger det är OK, en del säger att jag ska stå emot. En del undrar om det inte räcker med en? Men nej, går inte! Låt mig presentera dem:

Vi börjar med Mr Berocca. Bara namnet får mig att le. Gör att jag orkar med och återge den energi som jag ibland tappar. Mr Berocca brusar upp, men lägger sig väldigt fort. Smakar gott, ser ofarlig ut, men för många av Mr kan nog göra en stirrig. Så vi träffas bara en gång om dagen. Oftast då före frukost. Vi träffas ungefär 1 vecka. Sedan kan det ta en tid innan vi möts igen.


Mr Resorb heter den andre dejten. Han är som en vätskefyllning till varje pris. Smakar bra han med, men när han brusar upp så tar det tid innan han lägger sig. Ibland tar det så lång tid för honom att jag blir frustrerad. Men man får invänta. Släcker den törst som bara kommer ibland. När man får en taste av honom, då mår man så mkt bättre. Vi träffas fler gånger under dagen. Behovet av honom är så mkt större.

De var med under semestern och Mr N frågade om jag verkligen måste. Vad tror han, visst han är the "one and only", men ibland så måste man bara. Finns inget annat val.

Så de är mina favoriter i livet, bland så många andra. Men utan dem denna sommar, skulle det ha känts som man hade stannat Sverige.

Alright then!

Inga kommentarer: