fredag 28 augusti 2009

Going and going....osv

Igår efter arbetet så när jag var på G hem så frågade en arbetskamrat om vi skulle göra följe en bit. Jag går ju till och från arb varje gång jag är i Storstan i ur och skur. Slussen - Kungsholmen and back. Hon var också på väg hem och tänkte se hur långt och fort hon orkade gå till Högdalen som ligger 1,1 mil från Kungsholmen.

Hon sa skämtsamt att du kanske ska följa med hela vägen. Jag är inte den som är den inte, så jag hakade på jag. Mkt trevlig prommis och det kändes inte mer än i fötterna (eftersom jag hade helt fel skor) att vi hade gått denna bit. Medeltempo hela vägen. Väl framme hade vi gått på 2,18 timme. YES. Tog sedan T-banan mot Slussen för att hoppa på en buss. Väl hemma i mitt lilla rum jag nu hyrt i 2½ år så storstädade jag. Packade ner saker, slängde osv. Gjorde frukost och lunch och slet på. 2½ timme tog det. Var helt slut efteråt. Men nu är nycklarna återlämnad och nu? Ja, säg det =) Men lugn, det är ordnat.

Tuffar nu hemåt. Blir en mysig helg. I morgon 80-tals spinning med Tjejen A. Så kul. Nostalgin kommer att flöda. Men kommer att ta en del remixer av 80-tals låtar också. Bara ett måste för mig. Klä ut oss. Nja, vem vet. Lite blå ögonskugga och tuperat hår gör kanske susen!

2 kommentarer:

MELLAN TVÅ ÖGON sa...

...du ÄR en tävlingsmänniska.. !
Va kul!
Får du bostadsproblem... vilket jag inte förstod om jag skulle uppfatta det som eller inte.. så kan du säkert få bo hos min dotter... i Tensta!
Ljuvlig lya på gång där har hon, 3:a... om du är i trångmål.. typ "mellan två lägenheter" eller så hahaha

Unknown sa...

Nej, har verkligen inte bostadsproblem. Ska hädanefter bo i en lyx lgh men bet så mkt mindre än vad jag gjort. Men hon jag bodde hos ville inte bli av med mig, men för mig var det för dyrt. Men fick ett erbjudande och tog den och bet så mkt mindre som sagt hädanefter.Men tack endå vad gullig du är. Vem skulle göra något sådant om inte en fd Matforsbo. Tack. Det är guld värd. Men jag är borta ifrån Storstaden hela Sept så när jag kommer tillbaka i Okt så flyttar jag in i den nästa. =) Kram på dig. Hoppas det går bra för din dotter.