tisdag 20 januari 2009

Men det var väl satan...

Våran bredbandsgrunka har slutat att fungera. Så de skall sända en ny, men det tar typ några dagar. Känns inge bra alls.

Japp, så är det i alla fall. Glömde även att ta med mig kabeln till kameran, så jag kan inte heller visa upp foton från i lördags då jag och min man var på middag. Men det kommer som man säger... senare!

Fredagen hade det skett en olycka på spåret mot Arlanda, så tågen var försenad. Det roliga var att tåget jag skulle åka med och som jag gjorde skulle ha gått 17:20. Det gick tidigare än tåget som skulle ha gått 16:30. Det tåget gick efter vårat, vårat kom igång vid 17:50 tiden ca. Men snacka om att det blev strul med folk som hade trott att 16:30 tåget skulle gå före. Men vi kom iväg till slut. En del på fel tåg, men det fanns platser så vad gjorde väl det.
Mitt i allt ihopa så ringer min telefon. En väninna som undrade vilket tåg jag åkte med. Visade sig sedan att vi åkte samma tåg, hon då på fel ! Men trevligt att ha någon att prata med.

Lördagen var det utvecklingsdag på Helex. Det var så otroligt intressant och man fick en energikick av att bara prata med sina kollegor om ditten och datten som handlar om Helex. Kändes mkt bra.
Hem, sova en timme för att göra sig ordning för middagen. Vi fick först en pajbit som skalet var gjort av kesella ( nyttigt, jarå ) och på det creme-fraich, räkor och löjrom. Gott.
Efter grillad kycklingspett och fläskfiléspett. Bulgur med majs till det. Två olika såser, en på Tzaziki och en tacosås, den starka. Sallad på sidan om. Rött gott vin - Lindemans, en av mina favoriter att dricka.

Efterätten var kladdkaka med grädde. Kaffe till. Smarrig middag och man blev så otroligt proppmätt. Synd bara att jag inte kunde njuta riktigt av middagen. Har en blåsa på tungan som gör svinont. Den förtog mkt utav upplevelsen.
Vi fortsatte efter det att spela spel. MelodifestivalspelTV:n. Vansinnigt roligt. Killarna vann. Hur kan detta vara möjligt? Va?!
Efter det: Sanning eller konka. Ha ha ha, det var en upplevelse i sig.......punkt!

Söndagen, en riktig slöardag. Efter veckan som varit så behövdes det. På kvällen först pilates, mkt folk och det var så otroligt roligt. Efter det pump. Men fasiken vad jobbigt det var. Passet var fullt och man blir glad och får en energikick som heter duga. Lade på lite extra jag. Men det resulterar i att jag fått en jäkla träningsvärk och även inflammationen i axeln börjar komma tillbaka. Men kul var det, så OK, får ta det lugnare nästa söndag. Om det nu går.

Igår till Marielle efter arbetet för att göra Fotvård De luxe. Det behövdes. Fick presentkort i julklapp. Så skönt och mina fötter var supernöjda efter. Jag är själv helt värdelös att hålla efter. Men någon gång skall jag väl börja skärpa mig på det också. Men det är svårt. Jag glömmer bort det och sedan vips, ser de bedrövliga ut igen.
Var även iväg på Apoteket och köpte en gelé som man lägger på blossan, så den inte gör så ont längre. Och ta med tusan. Det funkar.

Ok, som sagt, bilder kommer lite senare dådå. Just ja, idag flyttar han in. OBAMA. Trevligt.

Inga kommentarer: