torsdag 1 januari 2009

Mkt trevligt

var gårdagen. Började med pump kl: 10:00 med bästis L. Så mkt folk och det var så roligt. Var inte meningen att jag skulle vara med och teama. Men ställde upp. Skoj som fasiken.
Sedan efter det. Våran Nyårsspinning. Skrev att det var femte året. Är mer. Jag och Mr N har varit ihop i 6 år och vi började då jag var med Mr H, så.... det är nog sjunde året.

Nyårsspinningen gick sjukt bra. 90 min råspinning och fy tusan vad vi cyklade =)

Hem, göra sig i ordning efter en powernap på 20 min. Mkt bättre kände jag mig efter det. Tog på mig nyårsstassen och började med att göra i ordning maten som vi skulle bjuda på. Pressad potatis med lax på saltbädd. Med en underbart "åh vad god den blev" svart kaviarröra.

Förrätten hade paret med sig, även sin lilla son som är så underbart söt. Han var överallt. Då menar jag överallt. Han är 1 år och snart 2 mån. Springer som värsta maratonlöparen. Men de lade honom efter ett tag. Han somnade bums i vår säng. Så gulligt.

Vi fick hummersoppa med vitlöksbröd i förrätt. Smarrigt värre. 00 - slaget firade vi utanför hemmet. Kollade på raketerna som sköts från hamnen och rökte våran cigarr som tyvärr detta år var lite för torr. Men endå smakade bra.

De for vid 02-tiden. Kraschade totalt i soffan. Usch. Helt slut och kanske, kanske lite onykter. Men vad fasiken. Trevligt var det och det kan man bjuda på. Tog en prommis idag utan Mr N som föreslog det hela. Men han i sin tur städade undan all disk. Så det var helt OK för mig. Suttit och tittat på "vänner" maraton och bara slappat annars. Nu bedtime.

Om jag gav något nyårslöfte? NO WAY !

Här sitter han den lille maraton mannen. Så söt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år på dig! Hoppas allt är bra.

kram

Unknown sa...

Vill bara säga Linda att nu funkade det... jajamensan. the same girl.