lördag 28 mars 2009

Hurra som faan..

Igår var det en stor händelse: Ett år med Blogg, måste firas, Hurra, Hurra, Hurra, Hurra, KLART!

Igår kom iväg efter minst en mkt hektiskt em, till tåget. Lite sent. Var inne i vagnen, mkt svettig och fullkomligt slut efter jag gått med taxbenen, småspringande ömsom gåsåfortbenen orkar till tåget. ! 1 min innan de stängde vagnen var jag inne. Fy sjutton. På håret som man brukar säga. Usch. Hatar att stressa.

Tågresan gick bra, kom hem. Vi hade besök av Mr N näst yngsta broder, som skall stanna hela helgen. De hade precis kommit hem från O´Learys för att träffa mig. Och för att göra fisksoppa. Jag var skithungrig.

Efter det kom lilla M, skulle rulla håret på henne eftersom hon är på bröllop ikväll. Så vi påbörjade igår och avslutades idag. Hon fick lov att sova med dem i natt. Det hade gått bra. Men tror inte att det var det skönaste. Men vill man bli fin så får man....osv.

Så efter hon farit hem, så gick jag faktiskt och la mig. Läste lite och försökte sova. Mr N hade tagit ett glas whiskey. Det gör att han får något konstigt i halsen, låter väldigt mycket och helt omöjligt att få han att sluta. Har nu googlat på det. Det heter SNARKAR. Ja, fick lov att lägga mig i tredje rummet eftersom lillebror låg i soffan. Där på golvet fick man ligga. Men helt otroligt. Jag somnade och sov väldigt bra.

Upp, iväg på Pump. Så otroligt mkt folk. Så jag fick lov att stå på scenen med Kärran som hade passet. Första låten slutade mitt i och fick inte att gå igång igen. Det betydde att vi fick köra klart uppvärmningen utan musik. Lite annorlunda. Men det gick. Jag tog därefter ut CD skivan, under den låg det ett litet, litet skräp. När det väl var borta. Japp, då funkade allting igen. Tur man är teknisk =/

Spinning nästa. Jag hade passet. Också mkt folk. De kom även fast det snöade som attans på morgonen. Passet gick mkt bra och jag var supernöjd.

Duschade snabbt efter jag intagit lite mellanmål. Hem till Lilla M. Började sminka henne, det som var så helt appropå slump av mig var att jag tog med mig en ögonskugga i bara farten. Den passade precis till klänningen. Samma färg. Helt otroligt. Blev mkt bra. Jag blev supernöjd. Sedan håret. När vi tog ut rullarna var det Lilla M ala 80-tal Pam i Dallas frisyren.

Men efter vi flätat, plattångat och sprayat till det så blev det hela så mkt bättre. Jag blev supernöjd. Tror Lilla M blev det också.
















Skjutsade iväg henne, efter vi bestämt att i Juni när hon skall på nästa bröllop. Då ska vi göra svinrygg. För nu när jag har påbörjat och det blev bra. Ja, då kan man bara inte sluta.

Ikväll kommer söta V, vi ska dricka lite vin. Prata och vem vet. Kanske det blir en utgång. Ja, vem vet??? Hey, let´s be careful out there.

Ser nu att You tube videona som jag lagt in i tidigare inlägg har bara liksom disappear. Mystiskt måste jag säga. Mkt mystiskt. Men nu var de helt plötsligt tillbaka. Lever sitt eget lilla liv den här La Blügg.

Inga kommentarer: