onsdag 11 mars 2009

Livet i sin mening

Om det nu har någon mening? Har precis stekt ihop en biff med mkt vitlök. Undrar vem som kommer att få sitta själv på bussen i morgon bitti, he, he.......

På tal om att få sitta själv. På vägen hem, satt brevid en kille som var rent ut sagt aspackad. OK, det är lill lördag jag vet , men... Men stanken var helt horribelt mkt spritstank så det kändes som man själv blev full om man andades in ångorna. Spykänslan kom inte långt efter. Tyvärr fullt på bussen. Så jag satt kvar. Han somnade, vaknade till och tappade mobiltelefonen. Började leta hellre än bra. Till slut en som satt bakom oss hittade den. Sedan lade han huvudet nästan i mitt knä. Tur att ryggsäcken var i vägen. När jag väl klev av så tyckte jag nästan synd om honom. Tänkte för mig själv: - Han kommer inte må bra i morgon, absolutely not.

Igår hade jag Activio spinning. Kan säga så här, att det är inte bra att komma in i salen, stressad och redan ha en puls som ligger på 70% över det normala. Nej, inte alls. Men det ordnade till sig till slut. Men ibland är man segstartad. Inte förrän efter halva passet hittade jag liksom "the flow".

Innan passet hade jag bestämt mig för ett linne jag tänkte ha. Hittade inte det i mitt överfulla skåp. Så jag slängde ut kläder på golvet och runtomkring för att få fram det. Längst in, så otroligt skrynkligt, men användbart hittade jag det. Bestämde mig då för att efter passet städa. Tog mig över 2 timmar. Oj, oj, oj vad man samlar på sig. Jag slängde, jag hittade linnen jag helt glömt bort. byxor likaså. Saker som jag kan sälja till BRA pris, då oanvända kläder, som jag aldrig kommer att använda heller. Jag bara vet det, så då är det bättre att någon annan kanske får nytta av det. Jag t.o.m torkade ur skåpet. Kan nämnas att det behövdes BIG TIME.

Ja, mitt nästa mål just nu är att köpa denna bok, kanske ge bort några st också. För vem vill inte detta. Man måste ju faktiskt prova. Sedan att bara titta på bokens framsida gör ju inte saken sämre heller. Men vem vill inte kunna äta sig snygg?! Sedan som ett plus kanske att se bra ut naken. Jag tror inte att min make skulle klaga heller, om man säger så. Let´s try it. Men om det inte funkar, får man pengarna tillbaka då?

Nu, lägga sig. Lyssna på musik. Just nu strömmar det ut:



Yes. OK, Sex and The City. Got to go !

Inga kommentarer: