måndag 23 mars 2009

Nu kan man tro

att jag låg och småfes hela helgen. Men kan faktiskt berätta att jag har haft plenty to do.

När jag kom hem på fredagen efter kl: 21:00 med tåget så satte jag mig att spela in nytt pass inför Spinn för livet. För Barncancerfonden. Jag och söta Miss V skulle teama tillsammans och passet bestod av att "cykla jorden runt på två timmar". Tanken var också att spela musik från de länder som vi for runt i. Men det tog tid. Först för att få till ett bra pass, sedan att hitta bra musik.

Jag tänkte att jag skulle göra det i Torsdags i Storstaden, där jag är inneboende. Men precis då var det ett jäkla strul med Internet. Så nej, gick då inte. Så fredagskvällen gick sakta över till Lördag. Gick och lade mig sent, eller rättare sagt, tidigt (ja åt något av hållen). Sov ca två timmar. Uppe med tuppen for jag iväg. Kl: 06:00-08:00 cyklade vi. Tänk alla som är med och ställer upp. Alla såg superpigga ut fast klockan var mkt tidig på en lördag. Båda vana och ovana spinningsanhängare. Men så otroligt duktiga. Passena gick bra. Bra med att vara två också, då kan en gå omkring och fylla på vatten, ge mer papper att torka svett,& snyta sig i.

Åt frukost, duschade, cyklade ett till pass mellan 10:00-11:00. Sen var jag slut. PUH. Kan nämnas att Barncancerfonden fick in mer pengar i år än förra året. Bra! Mycket bra.

Mr N kom och hämtade mig. Hem, äta lunch. Lade mig för att läsa, kan säga att det gick sådär. Vaknade 1½ timme senare av att jag snarkade. Dags att kliva upp och göra sig i ordning.

Middag på "Kom In" på Storgatan 54. En del instruktörer, en del medlemmar. Förrätt, varmrätt och kaffe med kaka. Drack ett halvt glas vin. Sedan höll jag på att somna in. Fick skjuts hem. La mig denna kväll i bra tid.

Men herregud, vad trött jag endå var på söndagen. Men, städade, fixade och for sedan iväg och körde Pilates och Pump. Trött i kroppen efter den händelsen.

Så man kan lugnt säga att denna helg gick i träningens tecken. Idag blev det då ingen träning. Har var man brukar kalla det - TRÄNINGSVÄRK. Japp så e det. Igår på benböjen fick jag kramp i vaden också. Kanske den ville säga åt mig: - Men för h-vete ta det lite lugnt! Så yes, jag gör det idag.

Nu 2½ män på TV, då kan man sappa emellan till CSI. Både lite halvspänning varvat med något roligt. Ja, precis vad man behöver en måndag.

Inga kommentarer: